reklamı kapat

POPÜLER

Toyota

Toyota CEO’su: “Elektrikte Çin mücadelesi için acele etmeliyiz”

Görevi Akio Toyoda’dan alan yeni Toyota CEO’su, Çin elektrikli araç pazarında tutunabilmek için acilen harekete geçmeleri gerektiğini aktardı.

Yeni Toyota CEO’su şirketin odağını gerçek anlamda elektriğe döndürmek istiyor. Artık bunun için “doğru zaman” olduğunu belirten CEO, geçtiğimiz haftalarda yeni bir yaklaşımla tamamen elektrikli araç gelişimini hızlandıracaklarını aktarmıştı. Kısa süre önce bir açıklama daha yapan Koji Sato, Çin pazarındaki firmaların geldikleri seviye karşısında acil adımlar atmaları gerektiğini belirtti. Şimdilik sadece Çin pazarı için konuşan ancak Çinlilerin elektrikli otomobil pazarındaki küresel yükselişini da göz ardı etmeyen Sato, “Çin pazarındaki müşteri beklentilerini iyi bir şekilde karşılamak için çabalarımızı arttırmamız gerekiyor. Çin, elektrikli araçlar için gelişmiş bir pazar haline geldi” dedi. Toyota, aktarıldığı kadarıyla en hızlı büyüyen elektrikli araç pazarı olan Çin’de ocak ayında sadece 3.844 adet araç sattı. Bu elbette Toyota gibi bir dev üretici ve Çin gibi devasa bir ülke için çok komik kalıyor. Elinde şu an Çinli rakiplerinin önüne geçecek modeller olmayan firma, bunu önümüzdeki dönemde değiştirmek istiyor ve şimdilik yapılan açıklamalar gelecek için umut verici görünüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Toyota’nın yeni CEO’su, yılın başında dev üreticinin 2026 yılına kadar Lexus markası altında “yeni nesil” elektrikli otomobiller çıkaracağını söyledi. Firmanın buna ek olarak çatı şirket altındaki elektrikli araç sayısını da ciddi şekilde artıracağı aktarılmıştı. Dünyanın en büyük otomobil üreticisi konumunda bulunan Toyota, hepsinin üstüne bugün bir açıklama yayınladı ve 2026’ya kadar 10 yeni elektrikli araç tanıtmayı ile yılda 1,5 milyon elektrikli araç satar hale gelmeyi hedeflediklerini duyurdu. Önümüzdeki dönem için yeni elektrikli araç platformları geliştireceklerinin sinyalini de veren şirket, üretim maliyetlerini de düşürmek istiyor.

Bunun için uygulanacak yol ise Tesla örnek alınarak otonom yani robotlu üretim süreçlerine ağırlık vermek olacak. Elektrikliler yanında hibrit ve hidrojen gibi alternatifleri de masada tutmaya devam edeceklerini belirten Toyota, hibrit araçların elektrikli sürüş menzilini 200 km’nin ötesine taşımak adına pil verimliliğini artırmak istediklerini de söylüyor. Yakıt hücreli araçlar özelinde seri üretim çalışmaları yapan firma, özet olarak geleceğin en önemli elektrikli otomobil üreticilerinden olabilir. Ancak Toyota’nın bunun için mutlaka acele etmesi gerekiyor, çünkü bu alanda Çinliler inanılmaz bir hızla ilerliyor. Tamamen elektrikli otomobil pazarında genel olarak geç kaldığı düşünülen firma, yeni CEO Koji Sato ile hem kendi markası hem de Lexus özelinde daha da iddialı olmak zorunda.

Toyota elektrikli araç planları yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası