reklamı kapat

POPÜLER

BYD Atto 1

Ucuz elektrikli BYD Seagull, Endonezya’ya BYD Atto 1 olarak götürüldü

Düşük fiyatıyla dikkat çeken tamamen elektrikli otomobil modeli BYD Seagull, Endonezya’ya BYD Atto 1 adıyla götürüldü.

Çin’de BYD Seagull olarak satılan BYD Atto 1, Endonezya’da yaklaşık 12 bin dolardan satın alınabilecek. Araç için ülkede “Standard Range Dynamic” ve “Long Range Premium” olmak üzere iki farklı versiyon sunuluyor. Altta yer alan Standard Range Dynamic paketinde 30,08 kWh kapasiteli BYD Blade batarya ile 300 km menzil sunuluyor. Long Range Premium modelinde batarya kapasitesi 38,88 kWh’a, menzil ise 380 km’ye çıkıyor. Daha çok şehir içi kullanıma uygun olan kompakt araç Atto 1, BYD’nin Endonezya’ya götürdüğü üçüncü ve en uygun elektrikli aracı olmuş durumda.

Bundan önce Türkiye odaklı bir gelişme gündeme gelmişti. Reuters kaynaklı iddiaya göre BYD, planlarda yapılan güncelleme kapsamında Macaristan merkezli elektrikli araç fabrikasındaki seri üretimi 2026 yılına kadar erteleyecek ve fabrikayı ilk iki yıl boyunca kapasitesinin altında çalıştıracak. Haberde, BYD’nin uzun süredir gündemde olan Türkiye fabrikasına yönelik iddialar da yer alıyor. Kaynaklara göre BYD şu anda Türkiye fabrikasında üretime planlanandan daha erken başlamayı hedefliyor. İlk aşamada yıllık 150 bin araç kapasitesine sahip olması planlanan Manisa’da kurulacak otomobil fabrikasının, 2027 yılına gelindiğinde 150 bin üretim kapasitesini önemli ölçüde aşacağı aktarılıyor. Fabrikadaki üretimi 2028’den sonra ciddi şekilde artırılacağı iddia edilen BYD, Türkiye’de üreteceği araçların büyük bölümü iç pazarın yanı sıra Avrupa’da satacak.

Şirketin Türkiye fabrikası yakın zaman önce de gündeme gelmişti. Resmi kaynaklar geçtiğimiz günlerde CNBC-e’ye “BYD ve Chery’nin Türkiye yatırım süreçleri planlandığı gibi sürüyor.” açıklamasında bulundu. Peki bu açıklama tam olarak nereden çıkmıştı? Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, Çinli otomotiv devi BYD’nin Türkiye’de açıkladığı yatırımın üzerinden bir yıl geçmesine rağmen Manisa’da henüz herhangi bir somut faaliyet başlamadığını aktardı. Eroldu bu konuda tam olarak, “BYD yatırımı açıkladıktan sonra 1 yıl geçti, Manisa’da hâlâ bir faaliyet yok. Buna kendilerinin cevap vermesi lazım. Umarım bu yeni yatırımlar başarıyla hayata geçer” ifadelerini kullanmıştı. CNBC-e’nin ulaştığı resmi kaynaklar ise BYD’nin Türkiye yatırımında herhangi gecikme olmadığını belirterek, BYD ve aynı zamanda Çinli rakibi Chery’nin yatırım süreçlerinin planlandığı gibi sürdüğünü kaydetti.

BYD Atto 1 yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli