Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, son açıklamasında Polo’yu Türkiye’de tutmak için çalıştıklarını söyledi.
Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, “Polo markaya giriş modelimiz ve segmentinin en güçlü otomobili. Önemli bir müşteri kitlesi var. Bu yüzden Polo’yu Türkiye’de tutmak için fabrikayla birlikte fiyat üzerinde yoğun şekilde çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı. Taylan Özgür Dil tarafından aktarıldığı kadarıyla Türkiye’nin yeni gümrük tarifeleri, üretim yeri Güney Afrika olan Polo’yu doğrudan etkiledi. 22 Kasım sonrası devreye girecek ek vergiyle modelin maliyeti yaklaşık 6 bin dolar artacak. Bu da Polo’nun fiyatını Tiguan’a yaklaştıracak. Kısa süre önce Emre Özpeynirci’nin CNBC-e’deki programına katılan Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, euro kuru stabil gittikçe zamlar da anca euro kadar yapılır.” diyerek gümrükteki yeni uygulamaların araç fiyatlarını doğrudan etkilediğini ifade etmiş ve küçük segment modellerde fiyat dengesinin bozulduğunu söylemişti: “Gümrükte yeni uygulamalar araçların fiyatlarını direkt etkiliyor. Polo örneğinde, Golf fiyatına yaklaştığında onu getirmeye kalkmak çok mantıklı değil. Hal böyle olunca o ürünleri getirmeme noktasına gidebiliriz. Ama burada markalarla pazarlıklar devam ediyor. Burada sadece fiyat oluştururken vergiler değil bunun navlunu gibi şeyler de var. İnşallah belli noktalarda buluşabiliriz de tüketiciyi o ürünlerden mahrum etmeyiz.”








