reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen

Volkswagen, iddiaya göre pazara içten yanmalı motora sahip yeni elektrikli otomobiller sunmak istiyor

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden Volkswagen, iddiaya göre pazara içten yanmalı motora sahip yeni elektrikli otomobiller sunmak istiyor.

Volkswagen, elektrikli otomobil pazarında aktif olarak yer alıyor ancak genel olarak çok fazla öne çıkamıyor. Son iddialara göre şirketin bu alandaki gelecek planları arasında içten yanmalı motora sahip yeni elektrikli otomobiller (range-extended) geliştirmek yer alıyor. Bu araçları ABD ve Avrupa pazarlarında sunmak istediği belirtilen şirket, böylelikle tamamen elektrikli araçları menzil endişesi nedeniyle tercih etmek istemeyen tüketicileri kazanmayı hedefliyor. Range-extended olarak adlandırılan araçlarda içten yanmalı motorlar bir jeneratör gibi görev yapıyor ve araçlardaki bataryaları şarj ediyor. Bu sayede ayrı olarak şarj etme derdi ortadan kalkıyor ve temelde elektrik motorlarının getirdiği pürüzsüz sürüş deneyimiyle içten yanmalı motorlar harmanlanıyor. Range-extended araçların bataryaları, tamamen elektrikli araçlardan daha ufak olduğundan çok ciddi fiyat avantajları da oluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Şirket bundan önce Türkiye merkezli bir detayla gündeme gelmişti. Taylan Özgür Dil tarafından paylaşılan habere göre Türkiye, İspanya gibi büyük pazarları geride bırakarak Volkswagen’in Avrupa’da en çok satış yaptığı beşinci ülke oldu. Bu konuda yaptığı açıklamada, “Türkiye pazarının büyümesi bunu tetikledi. Avrupa’da ilk kez 5. ülke konumuna geldik. İspanya gibi büyük pazarları geçtik. Bunun gelecekte çok pozitif yansımaları olacaktır” ifadelerini kullanan Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro, aynı dönemde globalde de Türkiye’nin ilk 10 pazar arasına girdiğini belirtti. Bottaro ek olarak şunları söyledi: “Geçen yılı 75 bin adetle kapatmıştık. Yılın son 2 ayında bu rakamın üzerine çıkmayı ve yılı 80 bin adet seviyesinde satışla yine güçlü bir sırada tamamlamayı hedefliyoruz.” dedi. Elektrikli taraf için, “Elektrikli araç payımızın bu seviyede kalmasının tek nedeni yeterli üretim alamamamız. AB’deki emisyon hedefleri üretimi Avrupa’ya kaydırıyor. Türkiye’ye daha fazla üretim tahsis edilse elektriklide çok daha yüksek pay elde ederiz. Satış yaptığımız hiçbir segmentte performans sorunu yok; mesele tamamen üretim erişimi.” açıklamasını yapan Bottaro, “Polo markaya giriş modelimiz ve segmentinin en güçlü otomobili. Önemli bir müşteri kitlesi var. Bu yüzden Polo’yu Türkiye’de tutmak için fabrikayla birlikte fiyat üzerinde yoğun şekilde çalışıyoruz” dedi. Bottaro, yeni T-Roc’ın Türkiye’ye şubat ayında getirileceğini de ifade etti.

Volkswagen haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli