reklamı kapat

POPÜLER

Volvo XC70 PHEV

Volvo XC70 PHEV resmi olarak görücüye çıkarıldı

 - Güncelleme: 27 Ağustos 2025 17:59

Volvo XC70 PHEV resmi olarak görücüye çıkarıldı. Araç, yapılan açıklamaya göre ilk aşamada sadece Çin pazarında satılacak.

Volvo V70 wagon’un off-road versiyonu olarak pazara sunulan ve 2016 yılında satışı sonlandırılan XC70 rozeti yeniden canlandırıldı. Spesifik olarak Çin pazarı için geliştirilen ve eski sürümün aksine bir “SUV” olarak sunulan yeni Volvo XC70 PHEV, ilk aşamada Çin’de satılacak ancak daha sonra Avrupa’ya da götürülecek. Modern bir tasarıma sahip olan model, Scalable Modular Architecture (SMA) platformunu temel alıyor. 160 beygir güç üreten 1,5 litrelik benzinli motorun ve henüz gücü bilinmeyen bir elektrik motorunun kullanıldığı plug-in hibrit araç, sadece elektrikli olarak 200 km (39,64 kWh bataryalı sürümüyle) yol yapabiliyor. Benzinli motor ve elektrik kombinasyonuyla toplam 1.200 km’ye kadar ulaşabildiği açıklanan XC70 PHEV, hızlı şarj desteğiyle uygun şartlarda yüzde 0-80 arasını 23 dakikada tamamlayabiliyor. “XC70, uzun menzilli plug-in hybrid segmentine stratejik girişimizi simgeliyor ve tam elektrifikasyon yolunda mükemmel bir geçiş modeli sunuyor.” diyen Volvo Cars Başkanı ve CEO’su Håkan Samuelsson, ek olarak şunları söyledi: “Bu model, henüz tamamen elektrikli otomobillere geçmeye hazır olmayan kullanıcılar için güçlü bir alternatif sunarken dengeli bir ürün portföyünü sürdürmemizi ve geliştirmemizi sağlıyor. Aynı zamanda yerel pazar ihtiyaçlarına uyum sağladığımız bölgeselleşme stratejimizin de bir yansıması.”

Volvo bundan önce Volvo, ilk defa EX60’da kullanacağı yeni emniyet kemeri teknolojisiyle dikkat çekmişti. Yeni teknoloji, aracın içindeki ve dışındaki sensörlerden gelen verileri kullanarak koruma ayarlarını değiştiriyor. Yapılan açıklamaya göre sistem, yolcuların boyu, kilosu, vücut şekli ve oturma pozisyonunun yanı sıra aracın yönü ve hızını da hesaba katıyor. Sistem, tüm bu bilgileri milisaniyeler içerisinde emniyet kemerine ileterek kaza anında maksimum koruma sağlıyor. Örneğin, eğer yolcu uzun boyluysa kafa yaralanmalarına karşı daha yüksek seviyede bir kemer gerginliği uygulanıyor. Daha kısa boylu bir sürücüde ise duruma göre kaburga yaralanmalarını önlemek için daha alt seviyede kemer gerginliği uygulanacağı belirtiliyor. Emniyet kemeri teknolojisinin öncüsü olan Volvo, araçlarının güvenliğini artırmaya devam ediyor.

Volvo Cars Güvenlik Merkezi başkanı Åsa Haglund, “Dünyanın ilk çoklu adaptif emniyet kemeri, otomotiv güvenliği için yeni bir dönüm noktası olacak. Bu sistem, gerçek zamanlı verileri kullanarak milyonlarca hayatı kurtarmaya yardımcı olma vizyonumuzun güçlü bir yansıması. 1959 yılında Volvo Cars tarafından icat edilen ve şimdiye kadar bir milyondan fazla hayatı kurtardığı tahmin edilen üç noktalı emniyet kemerini başka bir boyuta taşıdığımızın çok önemli bir göstergesi” diyor.

Volvo XC70 yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X