Doğrudan yapay zeka temelli ajanlara odaklanan Google Workspace Studio, resmî olarak kullanıma sunuldu.
Adından da anlaşılacağı üzere kişisel değil, doğrudan kurumsal Workspace hesaplarına özel olarak hazırlanan Google Workspace Studio, gelişmiş otomasyonlar için yapay zeka ajanları oluşturulmasına ve yönetilmesine odaklanıyor. Sürpriz olmayacağı üzere kilit Google servisleriyle tam entegrasyona sahip olan Workspace Studio ile örneğin “Bana bir e-posta geldiğinde önce tonunu kontrol et. Eğer tonu olumsuzsa, e-postayı ‘Yanıtlanacak’ diye etiketle ve sonra bir Gem kullanarak ona verilecek bir cevap taslağı hazırla.” görevinin verildiği bir yapay zeka ajanı ya da otomasyonu kurulabiliyor. Bu altyapı için kodlama ya da detaylı teknik bilgi gerektirmeyen sistem, şablonlar hazırlanmasını ve bunların başkalarıyla paylaşılmasını da mümkün kılıyor. Doğru kullanılması hâlinde şirketlere büyük zaman kazancı sağlama potansiyeli taşıyan Workspace Studio, kademeli olarak kullanıma sunuluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Gemini tarafında en son Nano Banana Pro (Gemini 3 Pro Image) modeli dikkat çekmişti. Gemini uygulaması üzerinden küresel olarak kullanıma sunulan ve belirli bir seviyeye kadar ücretsiz olarak test edilebilen Nano Banana Pro (Gemini 3 Pro Image), yazılanlardan inanılmaz gerçekçi görseller oluşturabiliyor. Uzun dokümanları analiz ederek bağlam açısından zengin infografikler, slaytlar, sunumlar ya da farklı diyagramlar hazırlayabilmesiyle dikkat çeken yeni model, kullanıcılara daha geniş yaratıcı kontroller sunuyor. Kişiler yeni altyapı sayesinde üretilen görüntünün herhangi bir kısmını seçip üzerinde bölgesel olarak değişiklik yapabiliyor; kamera açısından bokeh efektine ve odak ayarından renk tonlamasına kadar pek çok unsuru değiştirebiliyor. Farklı en-boy oranlarında 4K çözünürlüğe kadar yüksek kaliteli görseller üretebilen sistem, kullanıcıdan komut gelirse ışığı gündüzden geceye dahi çevirebiliyor. “Tasarımcıların işini elinden alacak” görüşünü hiç olmadığı kadar gerçekçi hâle getiren Nano Banana Pro (Gemini 3 Pro Image), üretilen her görsele özel meta verisi (C2PA) gömüyor. Bu sayede görselin ya da tasarımın yapay zekâ tarafından üretildiği başka platformlar tarafından kolaylıkla anlaşılabiliyor.








