2026’da resmi olarak tanıtılacak yeni jenerasyon BMW i3, 800 km’den daha yüksek bir menzille karşımıza çıkabilir.
108 kWh nikel-manganez-kobalt batarya ile 800 km civarında menzil sunacağı iddia edilen tamamen elektrikli yeni BMW i3, Neue Klasse döneminin en önemli üyelerinden biri olacak. 400 kW şarj desteğine sahip olacağı ve ilk aşamada yalnızca “50 xDrive” sürümünün pazara sunulacağı öne sürülen yeni i3, pazarda elektrikli Mercedes-Benz C-Class ve geliştirme aşamasındaki elektrikli Audi A4 gibi araçlarla rekabet edecek. Neue Klasse döneminin ilk üyesi tamamen elektrikli yeni BMW iX3 olmuştu. Ön bölümde LED aydınlatmalı yeni nesil BMW böbreklerine yer verilen araç, oldukça büyük LED stoplar ve fütüristik bir konsolla geliyor. Cam altına konumlandırılan “Panoramic iDrive” bilgi ekran (baştan başa uzanıyor) ve merkeze yerleştirilen 17,9 inç boyutundaki merkezi dokunmatik ekranı birleştiren konsolda, modern görünümlü bir direksiyon simidi bulunuyor. Teknik tarafa geçtiğimiz zaman yeni iX3 doğrudan 800 volt mimarisini temel alıyor. 400 kW hıza kadar şarj desteği sunan araç, 10 dakikalık şarj ile yaklaşık 370 km menzil kazanabiliyor. Şirket içinde geliştirilen yüksek verimli “Gen6” isimli batarya hücrelerinin kullanıldığı yeni iX3’ün, çift motor üzerinden 463 beygir güç sunan iX3 50 xDrive versiyonu için yaklaşık 643 km menzil açıklanıyor. İlk olarak bu versiyonun satışa sunulacağı belirtilirken, ABD merkezli başlangıç fiyatı 60 bin dolar seviyesinde yer alıyor. Sürtünme katsayısı 0,24 olarak açıklanan model için daha sportif “M Sport” paketi de sunuluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
4.783 mm uzunluğa, 1.895 mm genişliğe, 1.636 mm yüksekliğe ve 2.898 mm dingil mesafesine sahip olan yeni BMW iX3, opsiyonel olarak 13 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemiyle donatılabiliyor. Neue Klasse iX3, “superbrains” adı verilen dört adet yüksek performanslı bilgisayar ile donatılmış durumda. Her bir ünite sürüş dinamiklerini, otomatik sürüş sistemlerini, bilgi-eğlence sistemini ve temel işlevleri kontrol ediyor. Örneğin araçtaki “Heart of Joy” adı verilen “süper beyin”, aktarma organlarından, frenlerden, enerji geri kazanımından ve direksiyondan sorumlu. Sistem bunlardan her zaman en iyi şekilde yararlanılmasını sağlıyor.