Yeni Tesla Model Y için resmi Türkiye konfigüratör sayfası açıldı. Bu sayfadan hâlen özel sipariş verilemiyor.
Türkiye başlangıç fiyatı 1.866.203 TL olan yeni Tesla Model Y için açılan resmi konfigüratör sayfası, araç için sunulan jantları (şu anda sadece uzun menzilde alternatif var), renkleri, otomatik pilot paketlerini ve fiyatları toplu şekilde bir arada sunuyor. Bu sayfadan daha önce olduğu gibi, özelleştirme yapılarak yeni bir Model Y siparişi verilemiyor. Bunun arkasında, Ticaret Bakanlığı tarafından getirilen “45 gün kuralı” yer alıyor: “…Kısmi ödeme alınan siparişlerde alıcı mağduriyetlerini önlemek amacıyla sipariş formu düzenleme zorunluluğu getirildi. Yetkili satıcı, bu formu düzenlemeden alıcıdan herhangi bir ödeme talep edemeyecek, kaporası alınan taşıtı 45 gün içinde alıcıya teslim edecek ve taşıt teslimine 7 gün kalıncaya kadar satış fiyatının %10’undan fazla kapora alamayacak. Ayrıca alıcı, sipariş formunun düzenlendiği tarihten itibaren 14 gün içinde siparişini herhangi bir cezai şarta maruz kalmadan iptal edebilecek….” Almanya’da üretilen Model Y’ler için henüz 45 gün içinde teslimat garanti edilemiyor. Yeni Model Y’nin Türkiye satışı şu anda ülkeye giriş yapan hazır araçlar üzerinden yapılıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Araç tasarımsal açıdan ön ve arkada yapılan güncellemeyle fark yaratıyor. Aracın önünde artık bir LED bölümle birbirine bağlanan ince yapılı farlara yer veriliyor. Arkada da şerit şeklinde bir LED aydınlatma bölümü bulunan yeni Model Y, bu güncelleme ile daha keskin bir görüntüye kavuşuyor. Teknik verilere bakarsak aracın 19 inç jantlara sahip çift motorlu uzun menzil versiyonu için 719 km, 20 inç jantlara sahip çift motorlu uzun menzil versiyonu için 662 km, 19 inç jantlara sahip tek motorlu standart menzil versiyonu için 593 km, 20 inç jantlara sahip tek motorlu standart menzil versiyonu içinse 559 km “CLTC” menzil paylaşılıyor. Resmi verilere göre yeni Model Y’nin çift motorlu versiyonu 0’dan 100 km/s hıza 4,3 saniyede, tek motorlu versiyonu ise 5,9 saniyede çıkabiliyor.
0-100 hızlanması eskiye nazaran daha iyi olan model için şimdilik bir “Performans” versiyonu bulunmuyor. Şu anda aktif olarak geliştirilen bu versiyonu daha sonra tanıtacak Tesla, yeni Model Y’de satıştaki Model 3’ten farklı olarak standart bir sinyal koluna yer veriyor. Yeni modelden sadece vites kolunu kaldıran ve vites seçiciyi doğrudan ekrana entegre eden Tesla, şerit şeklinde RGB ambiyans aydınlatmanın kullanıldığı aracın arkasına da ufak bir ekran konumlandırıyor. Bu ekrandan aracın bazı ayarları kontrol edilebiliyor ve bir şeyler izlenebiliyor. Ön tamponuna kamera konumlandırılan yeni araçta, gürültüyü ciddi seviyede azaltan akustik camlara yer veriliyor. Elektrikli arka koltukları tek bir buton üzerinden katlanabilen yeni Model Y, devasa cam tavanını koruyor. 14 yerine 16 hoparlörlü güçlü bir ses sistemiyle donatılan araç, 250 kW’a kadar şarj sunuyor ve ilk modelin önemli bir eksiğini kapatarak soğutmalı koltuklarla geliyor.
Yapılan resmi paylaşımlara göre pedala basıldığı anda mekanik fren sistemini devreye sokan mevcut Model Y’nin aksine, yeni Tesla Model Y’de sürece daha farklı bir şekilde yaklaşılıyor. Yeni araçta fren pedalına basıldığında, araç ne kadar sert basıldığına bağlı olarak rejeneratif frenlemeyi kullanmaya devam edip etmeyeceğine veya fiziksel frenleri devreye sokup sokmayacağına kendisi karar veriyor. Bu sayede fren pedalına basıldığı durumlarda da rejeneratif frenleme üzerinden enerji kazanımı sağlanabiliyor. Yeni araçta önceliği rejeneratif frenlemeye veren Tesla, bu sayede verimliliği ve menzili artırmayı hedefliyor. Bu yaklaşım, fren disklerinin ömrünü uzatırken daha yumuşak bir frenleme deneyimi sunuyor.
Araçlarını doğrudan otonom sürüş odaklı olarak tasarlayan şirket, yeni Model Y’ye biri yerleşik otonom sürüş sistemi tarafından elektronik olarak kontrol edilen, diğeri ise doğrudan sürücü girişini yöneten iki bağımsız hidrolik fren devresi entegre etmiş durumda. Bu çiftli sistem ister manuel ister otonom modda kullanılsın, Model Y’nin yumuşak ve öngörülebilir bir frenleme sağlamasına olanak tanıyor. Model Y’de tam “brake-by-wire” fren altyapısına geçiş yapmayan Tesla, yapılan iyileştirmelerle rejeneratif ve hidrolik frenleme arasındaki geçişin artık daha pürüzsüz olduğunu belirtiyor.