reklamı kapat

POPÜLER

YouTube LOG Tasarım

YouTube, mobil için “1080p Premium” testlerine başladı

Video alanının lideri konumunda yer alan YouTube, gelir elde ettiği Premium paketi özelinde yeni testler yapmaya devam ediyor.

YouTube, bugün gündeme geldiği üzere mobil için “1080p Premium” testlerine başladı. Normal 1080P çözünürlük seçeneğinin üstüne konumlandırılması planlanan 1080p Premium, ücretli “Premium” aboneleri tarafından açıldığı zaman daha fazla video bit genişliği verecek, bu sayede 1080p Premium ile 1080P’ye oranla daha net / keskin / temiz video kalitesi elde edilebilecek. Bu mod açıldığı zaman sıkıştırma oranını da azaltacak firma, neden böyle bir plan yapıyor henüz tam olarak bilinmiyor, aynı şekilde bu seçeneğin herkes için ne zaman aktif edileceği konusunda da bir bilgi bulunmuyor. Firmaya 2K ya da 4K’ya oranla daha az masraf çıkaracak 1080p Premium geldikten sonra mobildeki 1080P’nin görüntü kalitesini düşürme ihtimali bulunan YouTube, aslında çözünürlük ile alakalı olarak ilk kez Premium merkezli bir adım atmıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

YouTube geçtiğimiz yıl 4K odaklı bir adımla ses getirmişti. Geçtiğimiz yıl firma 4K çözünürlüğü Premium paketin bir parçası haline getirme konusunda testler yaptı. Yurt dışında yaşayan birçok kullanıcı, Premium abonesi olmadan 4K YouTube videosu izleyemez hale geldi. Türkiye’de hiçbir zaman denemeyen bu altyapı, oldukça tepki çekti. Bu tepkileri gören YouTube, güzel bir geri adım atarak 4K’yı Premium’a koyma testini bitirdi. Eğer bu iptal edilmeseydi, platformda yüksek kaliteli 4K video izlemek için şu an aylık 29,99 TL verilmesi gerekecekti.

YouTube geçtiğimiz yıl ayrıca başka bir tepki çeken detayla da gündeme gelmişti. Firma 2022’de videoların başına geçilemeyen 5’li reklamlar koymaya başladı. Firma burada süreci 5 reklamla da sınırlamadı. Daha sonra birçok kullanıcı 6’lı, 8’li ve hatta 10’lu reklamlar görmeye başladı. Bu reklamların geçilemediği ancak sürelerinin 6 saniye seviyesinde olduğu belirtilmişti.

Bu arada Google’a tam 25 yıl önce katılan YouTube CEO’su Susan Wojcicki, geçtiğimiz hafta “Aileme, sağlığıma ve tutkuyla bağlı olduğum kişisel projelerime odaklanacak yeni bir sayfa açıyorum” diyerek görevi bıraktı. YouTube’un yeni CEO’su Neal Mohan oldu.

YouTube adımları yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’nin yeni konsept elektrikli otomobil ile tanışın