reklamı kapat

POPÜLER

YouTube LOG Tasarım

YouTube, “reklam engelleyici engeli” ile Türkiye’de ciddi tepki çekti

Video tarafının devi YouTube, reklam engelleyici kullanımını engelleme sistemini kısa süre önce Türkiye’ye de aktif etti.

Videolardaki reklamları sadece ücretli YouTube Premium abonelerine kapatan Google, geçtiğimiz aylarda reklam engelleyiciler açıkken platforma erişimi kapatmayı test etmeye başlamıştı. Bazı kullanıcıların karşısına “YouTube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” mesajını çıkaran Google, reklamların platformun dünya genelindeki milyarlarca kullanıcıya ücretsiz kalmasını sağladığını belirtiyor, reklamlardan sıkılanları Premium almaya ya da sürece katlanıp reklam engelleyiciyi kapatmaya yönlendiriyor. Bu testleri en son genişlettiği ortaya çıkan firma, altyapıyı geçtiğimiz günlerde ise Türkiye’deki kullanıcılar için de devreye aldı. AdBlock gibi reklam engelleyicileri kullanan kişilerin karşısına, “Youtube’da reklam engelleyicilere izin verilmez” uyarısını çıkaran firma, yeni altyapıda reklam engelleyici açıkken sadece üç video izlenmesine izin veriyor, burada spesifik olarak yukarıda görebileceğiniz uyarı çıkarılıyor. Bu uyarı göz ardı edilirse video oynatıcı izlemeye kapatılıyor. Bu kapatma geçici olarak yapılıyor ve sadece “reklam engelleyici kapat uyarılarına” art arda kulak asmayan kullanıcıların karşısına çıkarılıyor. Bu sistem Türkiye’deki kullanıcılar arasında ciddi oranda tepki çekmeye devam ediyor ancak birçok reklam engelleyici sistemde de herhangi bir sorun yaşanmıyor. Eğer bilmiyorsanız reklamları tamamen kaldıran ve ekstra olarak YouTube Music’e de erişim imkanı veren YouTube Premium paketi Türkiye’de aylık 30 TL, yıllık olaraksa 300 TL‘ye satılıyor. Öğrenci fiyatları daha da aşağıda yer alıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

YouTube gelişmeleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri