reklamı kapat

POPÜLER

ZF

ZF, hidrolik sıvı kullanmayan bir fren sistemi hazırladı

Otomobil dünyasının çoğu sürücünün bilmediği ancak parçalarını kullandığı kilit isimlerinden ZF, hidrolik sıvı kullanmayan bir fren sistemi hazırladı.

ZF tarafından hazırlanan ve kuru “brake-by-wire” sistemi olarak geçen teknoloji, hidrolik sıvısı yerine elektrik temelli aktarım üzerine kuruluyor. ZF’nin yeni fren sistemi, hidrolik sistemlerdeki sıvı basıncını kullanmak yerine her tekerde durdurma kuvveti oluşturmak için bir elektrik motorundan yardım alıyor. Yani sürücünün pedala bastığı frenlere, merkeze konumlandırılan bir elektrik motoru aracılığıyla elektriksel olarak iletiliyor. Bunun “hissiyat” konusunda bazı soru işaretleri olmasına rağmen birçok avantajı bulunuyor. Hidrolik sistemin çalışması için gereken çok sayıda parçaya gerek kalmıyor, bu maliyet ve bakım kolaylığı yanında ağırlık avantajı sağlıyor. Spesifik olarak elektrikli otomobilleri merkeze alan sistem, ZF’in resmi verilerine göre 100 km/s hızda geleneksel sistemlere göre dokuz metreye kadar daha kısa acil fren mesafesi sunuyor. ZF ayrıca sistemin genel verimliliğinin ve rejeneratif frenleme ile tam uyumlu ortak kullanımının, elektrikli araç menzillerini yüzde 17’ye kadar artırabileceğini belirtiyor. Bu sistemin ilk olarak hangi araçta kullanılacağı henüz kesinleşmiş değil ancak testler Çinli elektrikli BYD Han EV üzerinde yapılıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

ZF başka dikkat çekici otomobil sistemleri de geliştiriyor. Örneğin firma bundan önce ön lastikleri 80 dereceye kadar döndürebilen bir sistem geliştirmişti. ZF Easyturn adı verilen bu sistem şu aşamada konsept aşamasında yer alıyor, sistemin ticari kullanıma girip girmeyeceği ya da ne zaman gireceği henüz tam olarak bilinmiyor. Ancak ZF, otomobil sektörünün en büyük parça sağlayıcıları arasında bulunuyor.

Bu açıdan önümüzdeki dönemde gerçek kullanıma girmesi oldukça yüksek olan sistem, şirket tarafından test amaçlı seçilen elektrikli BMW i3 üzerinde gösteriliyor. Peki bu sistemin en büyük özelliği ne? Bu sistem özel geliştirilen aks altyapısı ile ön lastiklere tam 80 derecelik bir dönüş açısı getiriyor. Easyturn sayesinde özel hazırlanan BMW i3 inanılmaz bir hareket kabiliyeti kazanıyor. Bu sistem ile dar bir yolda dahi tek seferde “U” dönüşü yapılabiliyor.

ZF Easyturn sistemiyle otomobil park etmek de çocuk oyuncağı haline geliyor. 80 derecelik dönüş sayesinde neredeyse arka lastikler hareket ettirilmeden aracın ön kısmı döndürülebiliyor. Dar alana parka etme konusunda büyük bir kolaylık getirecek bu sistem, yüksek açıyı sürüş güvenliği üzerinden sadece ön kısma getiriyor. Ancak bu sistem az da olsa ters açıya dönebilen arka lastik altyapısı ile birleştirilebiliyor.

ZF çalışmaları yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli