reklamı kapat

POPÜLER

2021 Porsche 911 GT3

2021 Porsche 911 GT3; yeni neslin performans zirvesi tanıtıldı [Video]

 - Güncelleme: 16 Şubat 2021 22:48

Önceki nesline göre dikkat çeken geliştirmeleri beraberinde getiren 2021 Porsche 911 GT3, altyapısında da ilklerle donatılıyor.

Halihazırda 992 kasa üzerine yollardaki macerasına devam eden Porsche 911, nihayet ailenin zirve noktalarından birisine kavuştu. “RS” öncesinde teknik nitelikleriyle alınabilecek en güçlü ve hızlı seçeneklerden birisi olacak 2021 Porsche 911 GT3, bugün gerçekleştirilen duyuruyla karşımızda. Pist odaklı geliştirilen dinamikleriyle sürüş deneyimi bir adım daha yukarı taşınan yeni GT3 en büyük sınavını Nürburgring’de verdi. Porsche tarafından geliştirilen tüm spor otomobiller için geleneksel bir lokasyon olan Nuerburgring-Nordschleife pistinde test edilen Yeni 911 GT3, bir önceki versiyonundan 17 saniye daha kısa bir sürede turu tamamlayarak daha iyi bir derece elde etti. Test pilotu Lars Kern, 20,8 kilometrelik turu 6:59.927 dakikada tamamlarken, daha önce kıstas olarak kullanılan 20,6 kilometrelik kısa pisti ise 6:55.2 dakikada tamamladı.

2021 Porsche 911 GT3 teknik özellikleri

GT3’ün motor bölümünde bizi atmosferik yapıda 4.0 litrelik sıralı altı silindir makine karşılıyor. 510 PS güç ve 469 Nm tork üreten boxer tipi bu motorun temeli ise, dayanıklılık olan yarışlarda başarısını kanıtlamış 911 GT3 R modelinde kullanılan aktarma organlarını referans alıyor. Yeni 911 GT3, 320 km/sa azami hızıyla önceki 911 GT3 RS modelinden daha hızlanmış olarak karşımıza çıkıyor. Açıklanan yeni listede aracın 0’dan 100’e 3,4 saniyede çıkabildiğini görüyoruz. Maksimumda 320 km/s hıza çıkabilen otomobil Porsche’nin çift kavrama otomatik şanzımanı PDK’nın dışında manuel şanzımanla da tercih edilebilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Manuel şanzıman ile 1,418 kg, PDK ile 1,435 kg olan yeni GT3’ün ağırlığının önceki modelle aynı seviyede olduğunu görüyoruz. Karbon fiber takviyeli ön kaput, hafifletilmiş camlar, optimize edilmiş fren diskleri ve dövme hafif alaşım jantlar ağırlık bakımında önemli avantajlar sunuyor. Hafifletilmiş spor egzoz sistemi de, ağırlığı azaltan bir başka yenilik olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca elektrikli ayara sahip egzoz kanatları, son derece heyecan verici bir ses deneyimi yaşatıyor. Yeni nesille birlikte ön bölümde de ilk kez double-wishbone tipi bağımsız süspansiyon sistemini de sürüş deneyiminde göreceğiz. Arka süspansiyonda ise çok noktalı (multilink) süspansiyon sistemi devam ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Motor yarışlarından kazanılan deneyimlerden faydalanılarak geliştirilen aerodinamik tasarım, hava sürtünme katsayısını belirgin bir şekilde etkilemeden daha fazla bastırma kuvveti oluşturuyor. Performans konumunda, manuel olarak ayarlanan kanat ve difüzör elemanları, virajlarda aerodinamik basıncı önemli ölçüde artırıyor. Porsche, yeni 911 GT3’ü Mayıs 2021’de tüm dünyada satışa sunmayı hedefliyor. 911 GT3 tüm dünya ile eşanlı olarak siparişe açılmış olup, özel sipariş ile Türkiye’de de tercih edilebilecek.

İlginizi çekebilir video

Ferrari Roma