reklamı kapat

POPÜLER

2022 BMW M4 CSL

2022 BMW M4 CSL; özlediğimiz rozet 20 yıl sonra tekrar asfaltta

Son olarak 2000’lerin başında gördüğümüz rozeti tekrar sokaklara getiren 2022 BMW M4 CSL, teknik ve tasarımda önemli farklar barındırıyor.

BMW tarihi içerisinde geçmişi 50 yıla dayanan CSL (Coupe Sport Lightweight) rozeti, E9’un Binek Otomobil Şampiyonası’ndaki başarılarıyla hala unutulmazlar arasında. Markanın süreç içerisinde farklı otomobillerinde kullanarak sokaklara yansıttığı bu rozet, performasın zirvesine “kat çıkma” mesajını da beraberinde getiriyor. M otomobillerinin daha da hafif hale getirildiği bir temayı ekstra güçle tamamlayan CSL logosunu son olarak 2000’lerin başında M3 ile birlikte halka açık şekilde satışlarda görmüştük. Uzun yıllardır kendisinden yeni CSL otomobili girişimini nihayet somuta kavuştan BMW, yaklaşık 20 yıl sonra M4 üzerinden meraklılarını selamlıyor. Tüm dünya genelinde toplamda 1.000 adet üretileceği açıklanan 2022 BMW M4 CSL, gerek tasarım detayları gerekse rakamlarıyla Competition’dan kolaylıkla ayrılacağının garantisini veriyor. M4 CSL, Nürburgring’de elde ettiği 7.15.677’lik derece ile de BMW yol ailesinin en iyisi olacak.

2022 BMW M4 CSL için sihirli rakamlar

M4 CSL ile birlikte standart modele göre değişen rakamlar sadece hafiflik tarafında olmayacak. Kaputun altında konumlanan twin-turbo destekli sıralı altı silindir makineye yapılan 40 beygirlik artışla toplam rakamlar 550 beygir güç ve 650 Nm tork olarak teknik tabloya yansıyor. Bu sayede M4 ürün gamın en güçlü yol versiyonu rozetini de kapan versiyon 0’dan 100’e hızlanmasını 3,7 saniyede tamamlarken maksimumda 307 km/s hıza erişebiliyor. Otomobilin 0-200 değeri ise 10,7 saniye olarak veriliyor. Manuel şanzıman seçeneğinin sunulmadığı otomobilde 8 kademeli Steptronic sistem standart olarak konumlanıyor. Tüm sistemin güç aktarımı ise arka tekerlekler üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu taraftaki tercih sebebinin 4×4 altyapının beraberinde getirdiği ağırlık dezavantajı olduğunu da belirtmekte fayda var. CSL’in oluşturulma sürecindeki hafiflik anksiyetesi”ni düşündüğümüzde ekibe hak vermeden de edemiyoruz.


1.625 kilogramlık ağırlık değeriyle gelen M4 CSL, standart M4’e göre toplam bazda yaklaşık 100 kilogram daha hafif bir otomobil. Bunun sağlanması için arka koltuklara veda ile birlikte kaput, tavan ve gövde panellerinin tamamında karbon fiber izleri karşımıza çıkıyor. Bu tarafta detaylara indiğimizde karbon fiber ön koltuklarla 24 kilogram, arka koltuklara veda ile 21 kilogram, şasideki değişimlerle birlikte 21 kilogram gibi kazançları sağlandığını görüyoruz. Hafif alaşım karbon seramik frenler de yeni düzende hem performansı hem de güvenliği bir üst noktaya taşımaktan sorumlu. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle birlikte de M4 CSL için 2,95 kg/hp gibi çok ciddi bir güç/ağırlık oranı ortaya çıkıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Otomobilin altyapı elemanlarında da M4’e göre hissedilir değişimlere gidilmiş . Şasideki değişimlere eşlik edecek olan versiyona özel süspansiyon sistemi, aracı Competition’a göre daha aşağıda konumlandırıyor. Yine CSL’e özel olarak tasarlanan savrulma çubukları da daha rijit bir performans otomobili yaratma konusunda mühendis ekibinin öne çıkarttığı değişimler arasında. Altyapıda yapılan doğrudan donamım odaklı değişimler elektronik revizyonlarla da destekleniyor. M4 CSL için tamamen elden geçirilen çekiş kontrol sistemi, drift veya daha farklı sürüş ihtiyaçlarına göre aracı eniyilemekten sorumlu olacak. Burada hava durumuna göre aracın güç aktarımını da kontrol edecek bir sistemden bahsetmek mümkün. Tanıtımıyla birlikte fiyatları da netlik kazanan M4 CSL için Almanya fiyatı 165.000 euro olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR