reklamı kapat

POPÜLER

Porsche 911 GT3 RS

2023 Porsche 911 GT3 RS; DRS sistemli ilk seri üretim Porsche ile tanışın

 - Güncelleme: 17 Ağustos 2022 19:24

Atmosferik motorun önemli temsilcilerinden olacak 2023 Porsche 911 GT3 RS, aerodinami mühendisliğinde yeni silahları getiriyor.

Üzerinde barındırdığı atmosferik motor ile, değişmekte olan otomotiv piyasasında adeta bir mücevher gibi parlayan 911 GT3 RS, 2023 model yılıyla iddiasını bir adım daha yukarıya taşıyor. Porsche’nin pist odağındaki yetenekleri ve aerodinamik nitelikleriyle bu zamana kadar üretilen en iyi 911 serisi olarak lanse ettiği yeni model, dakikalar önce tüm dünyaya tanıtıldı. Beraberinde getirdiği yenilikleri halihazırda yarışlarda kullanılan GT3 R’dan alan 2023 Porsche 911 GT3 RS, özellikle rüzgarla baş etme ve soğutma yönetimi konusunda çok ciddi bir seviyeye getirilmiş durumda. Bir önceki modele göre üç kat daha fazla yere basma kuvveti değerinin yakalanıldığı otomobil, bu sayede yüksek hızlarda limitleri zorlayan bir sürüş deneyimi vadediyor.

2023 Porsche 911 GT3 RS mühendislikte ilkleri taşıyor

Yeni GT3 RS için sokaklara çıkma izni olan bir pist canavarı desek çok da yanlış olmaz. Bunun temel sebebiyse yapılan değişimlerin tamamının yarış versiyonlarından doğrudan getirilmiş olması. Bunun önemli örneklerinden birisi, ilk olarak Lemans galibi 911 RSR’da kullanılan merkezi radyatör konsepti. Önceki otomobillerdeki üç radyatörlü düzen yerine yen GT3 RS’in önünde, büyük açılı bir merkezi radyatör yer veriliyor. Bu sayede yan taraflarda açılan alanlar, aktif aerodinamik unsurların eklenmesine de olanak sağlıyor. Öndeki bu yeni sistem, iki parçalı arka bölümde sürekli olarak ayarlanabilen kanat elemanları ve diğer tüm parçaların bir araya gelmesiyle, otomobilde 200 km/s hızda 409 kilogramlık yere basma kuvveti yakalanmış. 285 km/s hızda ise bu değer 860 kilograma kadar ulaşıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Aerodinamik tarafta hikayeyi tarihe geçiren boyut ise DRS. Bu modelle birlikte ilk kez bir seri üretim Porsche modeline DRS dahil edildiğini görüyoruz. DRS, pistin düz bölümlerinde düşük sürtünme ve daha yüksek hız elde etmek için kanatların belirli bir çalışma aralığında tek düğmeye basılarak düzleştirilmesini sağlıyor. Hava freni niteliğindeki sistem, yüksek hızlarda acil frenleme sırasında etkinleştiriliyor. Ön ve arka taraftaki kanat elemanları maksimuma ayarlanıyor ve tekerlek frenlerini önemli ölçüde destekleyen aerodinamik yavaşlama etkisi yaratılıyor.


4 litrelik atmosferik makinesinde de iyileştirmelerin yapıldığı modelde gücün 525 PS’e çıkarılması öne çıkıyor. Bu gelişimi de pistlerden gelen modelde, değiştirilmiş kam profillerine sahip yeni eksantrik millerinin kullanıldığını görüyoruz. Porsche, gaz emme sistemi ve rijit valf tahriki gibi bölümlerin de motor sporlarından ilhamla geliştirildiğinin altını çiziyor. Tüm parçaları bir araya getirdiğimiz yeni 911 GT3 RS’in sıfırdan 100 km/s hıza 3,2 saniyede çıkabildiğini ve maksimumda 296 km/s hıza erişebildiğini görüyoruz.


Artan limitlerle birlikte frenleri de iyileştirilen otomobilde piston çapları 911 GT3’e kıyasla 30 mm’den 32 mm’ye çıkarılırken, disklerin kalınlığı da 34 mm’den 36 mm’ye yükseltilmiş durumda. Önceki modeline göre artan dinamikler, GT3 RS’in ağırlık değerini de yukarıya götürmüş. Teknik tablonun bu bölümüne baktığımızda 20 birimlik bir fark ile 1.450 kilogramı bulan toplam ağırlık karşımıza çıkıyor. Tanıtımıyla birlikte sipariş süreci de başlayan yeni GT3 RS’e sahip olmak isteyenler 229.517 euroluk başlangıç fiyatını gözden çıkarmak zorunda.