Konsept motosiklet BMW Motorrad Concept RR tanıtıldı
BMW, 2025 Concorso d’Eleganza Villa d’Este kapsamında yalnızca 70 adet üretilecek BMW Speedtop’u tanıtmadı. Aynı zamanda konsept motosiklet BMW Motorrad Concept RR da görücüye çıkarıldı.
BMW Motorrad Concept RR, yeni nesil RR için bir önizleme sunuyor ve aerodinamik olarak optimize edilmiş gövde tasarımını temel alıyor. Yüksek oranda karbon fiber ve alüminyum kullanılarak hazırlanan bu konsept hız makinesi, bir konsept olmasına rağmen üretimden çok uzakta görünmüyor. Yüksek performansa odaklanan Brembo frenlerin kullanıldığı motosiklet, FIM Superbike Dünya Şampiyonası’nda yarışan motosikletlerden alınan su soğutmalı sıralı dört silindirli motoru temel alıyor. BMW Motorrad, bu motorun 227 beygirden fazla güç ürettiğini belirtiyor ve motorda doğrudan WSBK M 1000 RR’dan alınan elektronik kontrol sistemlerinin yer aldığını aktarıyor. Renkli bir ekranla ve kanatlarla donatılan Concept RR ile birlikte, “Concept RR LTD” adı verilen bir deri motosiklet ceketi de tanıtıldı. Motosikletin aksine, bu ceketin satın alınabileceği belirtiliyor. Toplamda 50 adet üretilecek olan ceketin fiyatı henüz açıklanmadı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirket kısa süre önce BMW C 400 GT ve BMW C 400 X modellerini Türkiye yollarına çıkarmıştı. Yapılan resmi açıklamaya göre BMW C 400 GT 650.475 TL liste fiyatıyla, BMW C 400 X ise 557.865 TL liste fiyatıyla Borusan Otomotiv Yetkili Satıcıları’nda yerini aldı. Modeller hakkında ek olarak şunlar aktarılmıştı: “BMW C 400 X ve BMW C 400 GT’nin Euro 5+ emisyon standardına uygunluk gösteren tek silindirli motoru, 7.500 dev/dk’da 34 bg (25 kW) güç, 5.750 dev/dk’da 35 Nm tork üretiyor. Güç iletimi, CVT şanzıman ve yüksek burulma sertliğine sahip salınım kolu üzerinden sağlanıyor. BMW C 400 X ve BMW C 400 GT modellerinin her ikisi de standart olarak BMW Motorrad ABS Pro ile sunuluyor. ABS destekli eğimli frenleme sistemi sayesinde virajlarda güvenlik maksimuma taşınıyor. ABS Pro, fren kolu hızlıca sıkıldığında bile tekerleklerin kilitlenmesini önleyip ani direksiyon kuvveti değişikliklerini azaltarak sert frenlemelerde motosikletin istenmeyen şekilde yükselmesini engelliyor.
ABS Pro’ya bağlı Dinamik Fren Kontrolü (DBC) fonksiyonu, hassas tepkilerle yüksek fren ve sürüş stabilitesi sağlayarak virajlarda dahi en iyi yavaşlamayı beraberinde getiriyor. Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) ve Motor Fren Torku Kontrolü (MSR) de her iki modelde standart olarak yer alıyor. DTC, özellikle eğimli sürüşte ve kaygan yol koşullarında hızlanma sırasında daha fazla güvenlik sağlıyor. MSR sayesinde ise gaz kesme ya da ani gaz kapatma sırasında arka tekerlekte aşırı kayma, zıplama gibi dengesiz sürüş durumları güvenli şekilde önlenebiliyor.
Bağlantıyı ve bilgi erişimini bir üst seviyeye taşıyan TFT ekran, BMW C 400 X’te 6.5 inç, BMW C 400 GT’de ise 10.25 inç boyutuyla standart olarak sunuluyor. BMW Motorrad Connected uygulamasıyla uyumlu TFT ekran sayesinde müzik dinleme, telefonla konuşma ve navigasyon kullanma doğrudan ekran üzerinden yapılabiliyor. Akıllı telefon ve kask, BMW Motorrad İletişim Sistemi üzerinden Bluetooth ile bağlandığında, medya oynatma ve telefon işlevlerine herhangi bir uygulama yüklemeden doğrudan TFT ekran üzerinden erişilebiliyor. Bluetooth özellikli standart bir akıllı telefonla sürücü, sürüş sırasında müzik dinleyebiliyor ve telefonunu aktif soğutmalı saklama bölmesinde şarj edebiliyor. Ayrıca, ücretsiz BMW Motorrad Connected uygulaması sayesinde, TFT ekran üzerinden navigasyon da kullanabiliyor. Bu özellik günlük trafikle rahat şekilde başa çıkmak ve kısa mesafeli yolculuklar yapmak isteyen sürücüler için oldukça konforlu bir çözüm üretiyor.”