MG7’nin lansmanında konuşan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin, “Satılabilir fiyatlara ulaşmak için ciddi fedakârlıklar yapmak zorundayız” dedi.
Dünya’ya açıklamalarda bulunan Doğan Trend CEO’su Kağan Dağtekin, Çin’e uygulanan ek gümrük vergisi üzerinden şunları söyledi: “Avrupa dışından gelen araçlarda ciddi vergi farkı var. Bu sebeple satılabilir fiyatlara ulaşmak için hem üretici hem biz hem bayilerimiz ciddi bir fedakârlık yapmak zorundayız. Bir anlamda dükkanı döndürmeye çalışıyoruz. Şu an kar etme zamanı değil, ar zamanı. Müşterilerimize ve bayilerimize sahip çıkmaya çalışıyoruz. Şu an ayda 100 adetle 500 adet arasında çok minimal bir adetle bu işi şu an sürdürmeye çalışıyoruz. Şu an derdimiz sistemi çevirmek.” Üreticinin burada büyük bir katkı sunduğunu söyleyen Dağtekin, “Bizim burada yapacağımız tasarruf ve fedakârlık devede kulak olur. Kurduğumuz bu yapının, bayilerin ayakta kalması için minimum satış bile olsa hayatımızı sürdürebilmemiz lazım. MG’nin sadece Avrupa’daki satışları 300 bin adet ve milyona yakın müşterisi var. Bu yüzden Avrupa’da üretim için arayış içindeler. Farklı ülkelerde alternatif projeler devam ediyor. Avrupa’da nerede üretecekler, inşallah Türkiye’de yapabilecekler mi, o soru işaretleri bitene kadar 1-1,5 sene artık neyse bu sistemin yürümesi lazım. O yüzden SAIC bir kar gözetmeksizin, tamamen burada operasyonunu yaşatabilmek adına bizi destekliyor. SAIC, Türkiye’deki başarımızdan, bizim Doğan Trend olarak yaklaşımımızdan ve en önemlisi müşterilerine olan sahiplenme çabasıyla bizi destekliyor” diye konuştu.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
SAIC’in sübvanse etme şansının olmadığını anlatan Kağan Dağtekin, “Ama maliyetini, malzeme bedeline kadar indiriyor. Marjını sıfırlıyor en azından iş burada yürüyebilsin diye neredeyse malzeme + işçilik seviyesine geliyor. Bir kâr beklentisi olmadan bize sunuyor. Bize söylediklerine göre ‘öyle olduğunu samimiyetle görüyoruz’ para kazanmamacasına Türkiye’deki operasyon sürdürülebilsin, orada serviste, satışta çalışan insanlar işini kaybetmesin diye. Fedakârlık yaptığımız bir dönem ama SAIC gerçekten bize iyi destek veriyor” dedi. Bir dönem servis şartını karşılamak için harekete geçtiklerine de değinen Kağan Dağtekin, “Bizim bugün 40’a yakın servisimiz zaten var. Bunların 20 adedini kendi şirket bünyemize geçirmemizle ve devralmakla sorun yok. Tebliğe uyum için teknik ve hukuki konuları çözüp maliyetini de çıkarttık ardından bayilerimizle de bu konuda prensipte anlaşmalarımızı yaptık ama bu sene başında durduk. Neden derseniz üretimle ilgili her şey netleşmeden, oldu ya da olmadı, böyle bir yatırıma girmeyi anlamlı görmedik” açıklamasında bulundu.
170 beygir güç üreten 1.5 litrelik turbo motorla gelen MG7, Türkiye’de 2 milyon 470 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.
Doğan Trend CEO’su Dağtekin tarafından yapılan açıklamalar yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X