Adını açıklamak istemeyen bir üst düzey Mercedes-AMG yöneticisi, C63 ile kullanıma sunulan dört silindirli hibrit ünitenin başarısız olduğunu kabul etti.
2022 yılında C63 S E Performance modeliyle birlikte piyasaya sürülen 671 beygir gücündeki 2.0 litrelik dört silindirli PHEV ünite, yerine geçtiği çift turbo destekli V8 üniteden tam 100 beygir daha güçlüydü. Ancak bu ciddi güç artışı neredeyse hiç kimse tarafından olumlu karşılanmadı. Çünkü V8’in karakterine/sesine/hissiyatına kesinlikle sahip olmayan ve hibrit destek nedeniyle oldukça ağır olan motor, bir üst düzey Mercedes-AMG yöneticisi tarafından hata olarak değerlendirildi. Müşterilerin ilgisini çekemediği kabul edilen bu kompleks motor, aktarıldığı kadarıyla şirketin geleceğinde yer almıyor. AMG’nin gelecekteki içten yanmalı modellerinin ya E53’te kullanılan altı silindirli hibrit motorla ya da hâlen geliştirme aşamasında olan yepyeni bir düz kranklı V8 motorla donatılacağı ifade ediliyor. Şirketi bu konuda geçtiğimiz günlerde gündeme getiren gelişme, AMG’nin başındaki isim Michael Schiebe tarafından yapılan yeni açıklamalar olmuştu. Yeni bir V8 motor geliştirdiklerini ve bu motoru birçok otomobilde kullanacaklarını belirten Schiebe, yeni V8 ünitenin 48 voltluk hafif hibrit altyapıyla destekleneceğini, ancak tamamen hibrit yapının benimsenmeyeceğini ifade etti. Bu açıdan birçok kişiyi memnun edecek ünite, yapılan açıklamaya göre çapraz düzlemli krank mili yerine düz düzlemli krank milini temel alıyor. Bu yapıda, krank mili üzerindeki pistonlar 180 derece aralıklarla yerleştiriliyor; bu kurulum, motorun daha tepkili ve yüksek devirli çalışmasını sağlıyor. Bu sistemin, daha agresif ses, daha yüksek devir ve daha fazla titreşimle etkileyici ya da “ruha sahip” bir sürüş deneyimi sunacağı aktarılıyor.