reklamı kapat

POPÜLER

Toyota

Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, markanın 2025 performansını değerlendirdi: “İlk 7 ayda 50 bin adedi geçtik.”

Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, markanın 2025 performansını değerlendirdi ve “İlk 7 ayda 50 bin adedi geçtik.” dedi.

Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt yaptığı açıklamada, “Toyota olarak bu yılın ilk 7 ayında satışlarımızı yüzde 54 artırdık ve ilk 7 ayda 50 bin adedi geçtik. Bazı modellerde istediğimiz adetleri alamamamıza rağmen binek ve ticari araçlar toplamında satışlarımızı önemli oranda artırmayı başardık. Toplamda 50 bin 638 adetlik satışın 42 bin 155’i binek, 8 bin 483’ü ticari araçlardan geldi.” dedi ve ekledi: “Bu yılki artışta en büyük paylardan biri ticari araçlardan geliyor. Bilindiği gibi geçtiğimiz aylarda yeni ticari araçlarımızın lansmanını yaptık ve yeni ek modellerle birlikte ürün gamının tamamını yeniledik. Bu sayede ticari araç segmentinin neredeyse tamamına hitap edecek bir model yelpazemiz var. Yeni ürünlerin de talep görmesiyle birlikte geçen yılın aynı dönemine göre ticari araç satışlarımızı yüzde 98 artırdık. Bundan sonra satışlarımızın yüzde 20-25’lik oranının ticari araçlardan geleceğini tahmin ediyoruz. Sunduğumuz yeni araçların da ticari araç segmentinde anında kabul edildiğini gördük. Yılın ilk 7 ayındaki yüksek performansımızla birlikte binek araçlarda 2. sırada yer aldık. Binek ve ticari araçlarda ise 5. sırada ve ticari araçlarda da 7. sırada bulunuyoruz.

“Corolla Cross Hybrid çok beğenilen modellerimizden biri. İlk nesli kullananların memnuniyeti ve referansı, makyajlanan versiyonun da çok talep görmesini sağlıyor. Bu yıl Corolla Cross Hybrid satışlarını 11-12 bin ile kapatacağımızı öngörüyoruz. Bu adetlerle aslında talebin ancak yarısını karşılayabiliyoruz. AB’ye tahsis edilen Corolla Cross’ların yüzde 20’sini biz alıyoruz ancak bu dahi yüksek talep karşısında yetersiz kalıyor. Türkiye, bu yoğun taleple birlikte Avrupa’da Corolla Cross’un en büyük pazarı haline geldi. C-SUV segmentinde yer alan C-HR Hybrid ve Corolla Cross Hybrid modellerimiz ile segment liderliğimizi koruyoruz. Bununla birlikte Corolla Sedan Hybrid’de de adet bulmaya çalışıyoruz. Proace Verso modelinde de talep çok yoğun. Aynı şekilde, Toyota C-HR Hybrid’in de dönem dönem bulunurluk konusunda zorluklar yaşayabiliyoruz. Tüm bunları bir araya getirdiğimizde 17-20 bin adet civarında daha fazla potansiyelimiz olduğunu ifade edebiliriz. Proace City ilk 7 ayda satışını yüzde 50’ye yakın arttırdı ama daha çok alokasyon alarak satışlarımıza artırabilirdik. Proace Verso için talep çok fazla ancak üretim kısıtlamaları sebebiyle talebe yeterli karşılık veremedik. Bulunurlukların olduğu haziran ayında 2.’liğe kadar yükseldik.

Toyota, uzun yıllardan bu yana sedan modelleriyle tüm Türkiye’de çok güçlü bir konum elde etti. Son yıllarda ise Toyota, müşteri talepleri ve segmentteki trendlerle birlikte çok geniş bir SUV ürün yelpazesi oluşturdu. Bizim de satışlarımızın önemli bir bölümü SUV modellerden gelmeye başladı. 2024 yıl sonunda binek araçlarımızdaki SUV satış oranımız %37 iken, 2025 yılı sonunda bu oran yüzde 52’ye yükselecek. Yaris Cross Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid, RAV4 ve Land Cruiser Prado olmak üzere çok farklı ve segmentindeki en iddialı SUV’lara sahibiz. Yenilenen Corolla Cross Hybrid, SUV segment payımız daha da artıracaktır. Bunun içinde C-SUV segmenti liderleri olmamızı sağlayan C-HR ve Corolla Cross öne çıkıyor. Daha önceki yıllarda toplam satışlarımızda Corolla’nın payı yüzde 80’lerdeyken, bu sene yüzde 38’lere kadar düştü. Genişleyen ve yenilenen SUV ürün gamı ve ticari araçlarımızla çeşitliliğimizi artırarak rekor satış adetlerine gidiyoruz. Aynı zamanda hibrit araç segmentinde de liderliğimiz devam ediyor. Hibritlerde yüzde 20’lik bir pazar payımız var. Tam hibritlerde ise yüzde 73’lük paya sahibiz. 10 araçtan 7.5’i Toyota Hybrid olarak satılıyor.

2024 yılında Toyota satışlarının yaklaşık yüzde 25’i ÖTV muafiyetli araçlardan oluşmuştu. 2025’in ilk ilk 7 ayında, yılın başında gelen yüksek talep ve yeni düzenlemelere adaptasyon süreciyle bu oran yüzde 47’ye kadar yükseldi. Türkiye’de üretilen Toyota C-HR Hybrid ve özellikle üst donanım Corolla Sedan modellerimiz ÖTV muafiyeti avantajıyla çok talep görüyor. ÖTV muafiyetinde 10 yıl satamama kuralı olduğu için ilk tercih Toyota oldu. Çünkü bizim Toyota olarak Garanti ON hizmetiyle 10 yıllık üretici garantimiz var. Ayrıca Toyota’nın yüksek ikinci el değerli ve sağlamlığı da markanın ÖTV muafiyetinde tercih edilen ilk marka olmasını sağlıyor.”

Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt tarafından yapılan açıklama yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X