reklamı kapat

POPÜLER

Toyota

Toyota, 2026 yılına kadar Avrupa’ya altı yeni elektrikli otomobil getirmeyi planlıyor

Dünyanın en çok otomobil üreten ve satan firmalarından Toyota, 2026 yılına kadar Avrupa’ya altı yeni elektrikli otomobil getirmeyi planlıyor.

Toyota, Avrupa pazarından daha fazla pay almak adına şu an geride kaldığı tamamen elektrikli taraftaki iddiasını artırmak istiyor. İşte bu yüzden Avrupa’ya 2026’ya kadar tam altı farklı tamamen elektrikli araç getireceği duyurulan üretici, 2026 yılına kadar Avrupa’da yılda 250.000’den fazla elektrikli araç satmayı hedefliyor. 2026 yılına kadar elektrikli araçların bölgedeki yeni otomobil satışlarının yüzde 20’sinden fazlasını oluşturmasını da bekleyen Toyota, 2026 yılına kadar dünya çapında yılda 1,5 milyon elektrikli araç satışı hedefliyor. Şu an Toyota’nın dünya çapındaki satışlarının sadece yüzde 1’i elektrikli araçlardan oluşuyor, firma özellikle eski CEO’nun elektrikli araçlara bakışı nedeniyle alanda yeni yeni ivme kazanıyor. Şirketin yeni CEO’su ise elektrikli araçların önemini göz ardı etmiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Şirket bundan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt tarafından otomobil sektörüne yönelik 2024 tahminleriyle gündeme gelmişti. Dünya’da yer alan habere göre Ali Haydar Bozkurt, Sakarya’da üretilen Toyota C-HR Hybrid’in basın tanıtım toplantısı kapsamında şirket olarak 2023’ü yaklaşık 58 bin adet satışla kapatacaklarını öngördüklerini söyledi. Yaşanan bulunurluk sorunları nedeniyle ilk 9 ayda istedikleri kadar araç tedarik edemediklerini anlatan Bozkurt, “Yılın son 3 ayında ise çalışmalarımızı bunu telafi etmek üzerine yoğunlaştırdık” dedi.

Gelecek yıl pazarda yüzde 10’luk paya sahip olacaklarını aktaran Bozkurt, ekimde en çok satan üç markadan biri olduklarını dile getirdi. Bu yıl otomotiv pazarının kapanış rakamlarını ve gelecek yıl sektörel öngörülerini de paylaşan Bozkurt, son birkaç aydır araç bulunurluğunda artışlar yaşandığını ifade etti.

Bozkurt, şöyle devam etti: “Yaklaşık 4 yıldan bu yana biriken talep ve uygulanan satış kampanyaları, satışların belli oranlarda tutulmasına yardımcı oluyor. Kasım-aralık aylarında da ekim ayına benzer bir tablo bekliyoruz. Dolayısıyla ilk defa 1 milyonun üzerinde bir pazarla 1 milyon 150 bin civarında bir yıl sonu kapanışı göreceğiz.

2024 yılında ise daha farklı bir tabloyla karşılaşacağımızı öngörüyoruz. Araç fiyatlarında yükseliş, kredi maliyetleri, krediye ulaşmada zorluk ve kısıtlar, pazarın yüzde 30-35 civarında daralmasına yol açabilir. Bu noktada otomobil ve hafif ticari dahil olmak üzere 750-800 bin civarında bir pazar hacmi gerçekleşebilir.”

Otomotivdeki kampanyaların devam edip etmeyeceği yönündeki bir soruyu yanıtlayan Bozkurt, her kampanya dönemini aylık yaşadıklarını söyledi. “Bize 2-3 aylık plan verin diyemiyoruz Avrupa tarafına. Bizim aylık performanslarımıza bakılıyor. Karlılığa bakılıyor. Ona göre bir sonraki ayın yol haritası belirleniyor.” diyen Bozkurt, sözlerini şöyle tamamladı: “Ancak otomobil almak için Bugün araç varsa hemen al diyorum yakınlarıma bile.

Aralık ayında hedef tutturmalar filan farklıdır. Ocak ayında hedef anlamında büyük zorluklar olmuyor, çünkü yeni bir mali yılın başlangıcı oluyor. ‘Kur yükselir mi, düşer mi, ne olur’ diye bakacaksak kişisel fikrim burada kalır ama ne olacağını bilemeyiz. Dolayısıyla yarın sabahı garanti edemiyorum. Bugün otomobil alacaksanız alın. Yarına bırakmayın.”

Toyota haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Vivo X Flip katlanabilir telefon modeli

İLGİLİ HABERLER