reklamı kapat

POPÜLER

toyota

Beklenmedik hamle; Toyota elektrikli otomobil geleceğinde gövde gösterisi yaptı

 - Güncelleme: 14 Aralık 2021 17:58

bZ markası altında elektrikli modellerini sunma planını duyuran Toyota, bu kapsamda ani bir hamleyle oldukça zengin konsept ailesini tanıttı.

Toyota önümüzdeki döneme damga vuracak yeni bataryalı elektrikli araç planlarını açıkladı. Toyota Başkanı Akio Toyoda’nın düzenlediği basın toplantısında, tüm dünyaya duyurulan stratejiyle birlikte önemli bir elektrikli araç atağı başlıyor. Toyota yaptığı basın toplantısında 2030 yılına kadar binek ve ticari segmentinde 30 bataryalı elektrikli araçtan oluşan bir ürün gamı oluşturacak. Toplantıda ise, tamamen yeni bZ4X dahil olmak üzere önümüzdeki dönem araçları temsil eden ve pazara sunulmaya hazırlanan 16 tam elektrikli model gösterildi. Başkan Akio Toyoda aynı zamanda 2030’da global olarak yıllık 3.5 milyon adetlik bataryalı elektrikli araç satışı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini açıkladı.

Toyota hidrojen yakıt teknolojisi için de çalışmalara devam ediyor

Geçtiğimiz 26 yılda yaklaşık 1 trilyon yen yatırım yapan Toyota, 19 milyon adetten daha fazla batarya üretimi gerçekleştirdi. Marka, daha gelişmiş, yüksek kaliteli ve daha ulaşılabilir bataryalar için yatırımı da 2 trilyon yene çıkarma kararını açıkladı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Japon üretici bataryalı elektrikli araçların yanı sıra yakıt hücreli hidrojen motorlu araçları ve hidrojenli içten yanmalı motor gibi alternatif çözümleri de geliştirmeye devam ediyor. Basın toplantısında sergilenen araçlar giderek genişleyen bZ (beyond Zero) ürün gamı hakkında ipuçları verdi. bZ4X ile başlayan ürün gamı global olarak giderek genişleyecek. bZ4X’e katılacak yeni bZ serisi modelleri bZ’nin kompakt crossover modeli, bZ kompakt SUV, bZ Sedan ve bZ büyük SUV gibi seçeneklerden oluşacak ve bZ ürün yelpazesini her alanda genişletmek istiyor. Toyota aynı zamanda tam elektrikli ürün gamını life style ürünleriyle de genişletecek. Bunlar içerisinde elektrikli spor otomobiller, arazi araçları, pick-up modeller ve ticari araçlar yer alacak. Tüm bu strateji kapsamında, Batı Avrupa’da 2035’e kadar yeni araç satışlarında CO2 emisyonunu yüzde 100 oranında düşürmeyi planlıyor.

İlginizi çekebilir

Toyota CEO’sundan drift performansı