Çevrimiçi müzik pazarının lideri olmaya devam eden platform Spotify, sonunda 24 bit/44,1 kHz (FLAC) müzik sunmaya başladı.
Şirketten yapılan açıklamada, “Lossless” olarak geçen 24 bit/44,1 kHz (FLAC) müzik keyfinin (her parçada olmayacak) ekim ayına kadar 50’den fazla pazarda kademeli olarak kullanıma sunulacağı belirtildi. Şu anda Avustralya, Avusturya, Çekya, Danimarka, Almanya, Japonya, Yeni Zelanda, Hollanda, Portekiz, İsveç, ABD ve İngiltere’deki Premium abonelere açılan özellik, 2017’den bu yana bekleniyordu. Kayıpsız müzik deneyimini daha pahalı bir abonelik paketiyle sunmaması sevindiren bulunan platform, bundan önce “doğrudan mesaj (DM)” özelliğiyle dikkat çekmişti. Spotify, kullanıcıların uygulamadan çıkmadan birbirleriyle mesajlaşmasına imkân tanıyan yeni altyapıyı duyurdu. Bu hafta içerisinde belirli pazarlarda aktif edileceği açıklanan altyapı, 16 yaş ve üzeri ücretsiz ile premium kullanıcılara açılacak. İlk olarak mobil uygulamalarda kullanılabilecek mesajlaşma altyapısı, daha çok müzik, podcast ve sesli kitap önerilerinin arkadaşlar arasında paylaşımına odaklanıyor. Kullanıcı bloklama özelliğinin sunulduğu mesajlaşma sistemi, eğer istenirse tamamen kapatılabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Daha önce Türkiye odaklı bir gelişme dikkat çekmişti. Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Spotify’ın temsilcileriyle yapılan toplantının ardından şu açıklamalarda bulunmuştu: “Küresel müzik endüstrisinin öncülerinden Spotify ile yaptığımız toplantıda önemli adımlar için kararlar aldık. Ülkemizin müzik ekosisteminin Spotify’dan hak ettiği desteği alması için kısa sürede somut ilerlemeler kaydedeceğiz. Önemli bir eksiklik olan Spotify Türkiye ofisi açılıyor. 2026’da İstanbul’da ofis açacak olan şirket, bu alandaki iş birliklerini daha da derinleştirecek. Şirket yetkilileri ve müzik endüstrisi temsilcilerimizle nasıl ortak adımlar atılacağını masaya yatıracağız. Eylül ayında İstanbul’da açılışını yapacağımız Müzik Zirvesi’nden önemli sonuçlar bekliyoruz. Türk sanatçıların küresel başarısı, 2024’te 2,8 milyar yeni dinleyiciye ulaşarak dünya listelerinde rekor kırdı. Artık telif gelirlerinin yarısından fazlası Türkiye dışındaki dinleyicilerden geliyor. Genç yetenekleri ve kadın sanatçıları da destekleyecek bu güçlü iş birliği, kültürel diplomasimize de yeni bir ivme kazandıracak. Türkiye’nin zengin müzik mirasını ve kültürünü dünyaya tanıtacak bu ve benzeri adımlarda Spotify ekibiyle yakın çalışmaya devam edeceğiz.”