Dünyanın en büyük video platformlarından biri olan YouTube, içerik üreticiler için geliştirdiği yeni özellikleri duyurdu.
YouTube, “Made on” adını verdiği etkinlik kapsamında ilk olarak 2024’te gündeme gelen benzerlik tespit sistemini açık beta üzerinden tüm partner programı üyelerine açtığını açıkladı. Bu özellik yapay zekâdan yardım alıyor ve içerik üreticilerinin yüzlerinin yer aldığı başka kanallar tarafından hazırlanmış videoları tespit etmesini sağlıyor. Otomatik olarak çalışan sistem, ünlü içerik üreticilerin yüzlerini kullanarak dolandırıcılık yapanlara ya da kötü içerik üretenlere karşı oldukça önemli görünüyor. Kullanıcılara rehberlik edebilen ve hesaplarıyla ilgili soruları yanıtlayabilen yapay zekâ destekli bir sohbet botu olan Ask Studio’yu kullanıma sunacaklarını belirten Google, YouTube Studio sistemine üç adede kadar video başlığı ve görselini test etme ve karşılaştırma imkânı ekliyor. Otomatik dublaj özelliğini daha gerçekçi hâle getirmek için “dudak senkronizasyonu” teknolojisini test etmeye başlayacağını söyleyen Google, Shorts formatına Veo 3 temelli (özel sürüm Veo 3 Fast kullanılıyor) bir video üretme sistemi dâhil ediyor. YouTube bunlara ek olarak canlı yayın tarafını da geliştiriyor. Bu alanda duyurulan yeni özellikler arasında içerik üreticilerin izleyicilere keyifli vakit geçirmeleri için mini oyunlar sunabilmesi, yayınların aynı anda hem yatay hem dikey formatta yapılabilmesi, yapay zekânın öne çıkan anları otomatik olarak hazırlaması, canlı etkinliklere anlık tepkiler verilebilmesi ve yepyeni bir reklam formatı yer alıyor. Spotify rakibi YouTube Music platformuna ise sanatçıların hayranlarını özel ürünler ve videolarla ödüllendirmeleri için yeni araçlar dâhil ediliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube, bundan önce uzun süredir test ettiği dublaj altyapısını tüm içerik üreticilere açmasıyla dikkat çekmişti. YouTube, bir videoya birden fazla dilde seslendirme/dublaj eklenmesine uzun süredir imkân tanıyor. Örneğin, YouTube’un en çok aboneye sahip bireysel kanallarından MrBeast’in son 3-4 yıl içinde yayınladığı tüm videolarda Türkçe altyazının yanında dublaj seçeneği de yer alıyor. İzlenme sayılarına büyük katkı sağlayan bu altyapı tüm içerik üreticilere açılmış durumda. Artık milyonlarca YouTuber videolarına farklı dillerde dublaj ekleyebiliyor. Bu süreçte içerik üreticilerin ayrıca dublaj hizmeti alması gerekiyor; ancak şirket gelecekte bunu da ortadan kaldırmayı hedefliyor. YouTube, İngilizce, Fransızca, Almanca, Hintçe, Endonezce, İtalyanca, Japonca, Portekizce ve İspanyolca gibi dillere destek veren yapay zekâ temelli bir otomatik dublaj altyapısı geliştiriyor. Bu sistem, dublajlı sesi içerik üreticinin gerçek sesine oldukça yakın şekilde üretebiliyor.