reklamı kapat

POPÜLER

2.978 beygirlik BYD YangWang U9 Xtreme, tam 496 km/s hızla rekor kırdı [Video]

Tam 496 km/s hıza ulaşarak rekor kıran 2.978 beygirlik BYD YangWang U9 Xtreme için yeni teknik detaylar paylaşıldı

496 km/s hıza ulaşarak rekor kıran 2.978 beygir gücündeki tamamen elektrikli BYD YangWang U9 Xtreme hakkında yeni teknik bilgiler açıklandı.

Üretime alınan en hızlı otomobil olma unvanını kazanan YangWang U9 Xtreme, 490,48 km/s hıza ulaşan Bugatti Chiron Super Sport 300+ modelini geride bırakarak büyük ses getirdi. 400 km/s üzeri hızlara çıkabilen birçok otomobilin aksine tamamen elektrikli olan model, her biri tek başına 744 beygir güç üretebilen dört elektrik motoru sayesinde toplam 2.978 beygir güç sunuyor. TopGear tarafından paylaşılan bilgilere göre araç 496 km/s gibi uç noktalarda seyreden hızlara çıkabilmekle kalmıyor; daha da üzerine çıkabilecek bir potansiyel ortaya koyuyor. Motorlarda seri üretim özelinde dünyanın en ince silikon çeliğinden (yalnızca 0,1 mm kalınlığında) yapılmış bir stator kullanılıyor. Bu detay, verimliliği ve performansı önemli ölçüde artırıyor. Ayrıca rotorlar ultra dayanıklı silikon çeliğinden, gövde ise havacılık sınıfı alüminyumdan üretilmiş. Yalnızca 30 adet üretileceği açıklanan U9 Xtreme, yol ile olan bağlantısını 500 km/s hıza dayanabilecek şekilde özel tasarlanan GitiSport e-GTR2 Pro semi-slick lastiklerle sağlıyor. Bu özel elektrikli hiper otomobil standart U9’dan farklı olarak 800V yerine yeni nesil 1.200V elektrik platformunu temel alıyor ve “Blade” batarya sisteminde lityum demir fosfat (LFP) kimyasını kullanıyor.

Bataryada hücre başına enerji yoğunluğunun 800V sistemlere göre %170 oranında artırıldığı ifade ediliyor. Bu sayede geleneksel elektrikli araç bataryalarına kıyasla 10 kata kadar daha hızlı deşarj yapılabiliyor. Ayrıca 1.200V platformu 800V sistemlere kıyasla %67 daha az ısı üretiyor. Araçtaki enerji geri kazanım kapasitesinin 700 kW’ın üzerinde olduğu, sistemin 1.000 amper’e kadar akım taşıyabildiği ve bunun bazı elektrikli tren sistemlerindeki değerlerle benzer olduğu da verilen bilgiler arasında dikkat çekiyor. U9 Xtreme’de kullanılan e4 platformu, dört motorlu tork yönlendirme sistemiyle her tekerleğe giden gücü saniyede 100’den fazla kez ayarlayabiliyor. Buna ek olarak araçta kullanılan her tekerleğe 9 kW’a kadar çift yönlü basınç uygulayabilen özel süspansiyon sistemi, saniyede 500 mm hızla ayarlamalar yaparak yüksek hızda bile maksimum yol tutuşu sağlıyor. Boş ağırlığı 2.480 kg olan model, gerçekten hem performans hem de teknoloji anlamında sınırları zorluyor.

BYD YangWang U9 Xtreme yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli