Karayolları Trafik Yönetmeliği’nde değişiklik yapıldı. Bu kapsamda motosiklet sürücülerine ve yolculara koruyucu eldiven şartı getirildi.
CNBC-e’de yer alan habere göre Resmi Gazete’de yayımlanan düzenleme ile Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin birçok maddesi ve eki değiştirildi. Bazı maddeler ise yürürlükten kaldırıldı. En önemli düzenlemeler araç ve sürücü verilerinin paylaşımına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi ve özellikle motosiklet sürücüleri için koruyucu eldiven zorunluluğunun getirilmesi oldu. Trafik güvenliğini artırmayı amaçlayan düzenlemeler kapsamında, 150. maddeye yeni zorunluluklar eklendi:
Koruma Başlığı ve Gözlüğü – Bisiklet, elektrikli bisiklet, motorlu bisiklet, motosiklet ve 2001 yılı sonrası üretilen T3 kategorisindeki traktörlerde (üç tekerlekli yük motosikletleri ve karoseri ile korunanlar hariç), sürücülerin koruma başlığı ve koruma gözlüğü takması zorunlu hale getirildi. Yolcular için ise sadece koruma başlığı şartı devam ediyor.
Koruyucu eldiven – Üç tekerlekli yük motosikletleri ile karoseri ile korunanlar hariç motosiklet sürücülerinin ve taşınan yolcuların koruyucu eldiven takmaları zorunlu hale geldi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bosch, geçtiğimiz ay yaptığı bir paylaşımda, Türkiye’nin geçtiğimiz yıl bir milyon adedi aşan motosiklet satışıyla Avrupa’nın en yüksek hacimli pazarı haline geldiğini söylemişti: “Bosch, başta sürücü destek ve motor kontrol yönetimi sistemleri olmak üzere, motosikletler için birçok ileri teknoloji sunuyor. Türkiye, geçtiğimiz yıl, bir milyon adedi aşan motosiklet satışıyla Avrupa’nın en yüksek hacimli pazarı haline geldi. Mobilite sektörünün lider firmalarından Bosch, güvenli ve verimli sürüş için geliştirdiği ve ürettiği teknolojileri, örneğin ABS (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) ve MSC (Motosiklet Denge Kontrol Sistemi) gibi, Türkiye pazarındaki büyümeye paralel olarak artan kaza oranlarının önüne geçilmesi için önemli görüyor.” Konu hakkında bir açıklama yapan Bosch Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Daniel Korioth, Türkiye’nin demografik yapısından kaynaklanan dinamizmin, mobilite sektöründe önemli fırsatlar sunduğunun altını çizerek şöyle söyledi: “Bu dinamik pazarın ihtiyaçlarını sadece karşılamakla kalmıyor, aynı zamanda bu ihtiyaçları şekillendiriyoruz. Mobilite hem Bosch hem de ülkemiz için güçlü bir sektör. Paydaşlarımızla birlikte bu ekosistemi güçlendirmeye yönelik her imkânı sunmak için gayret ediyoruz.”
Şirket ek olarak şunları aktardı: “Hızla büyüyen Türkiye pazarı, beraberinde kaza sayılarındaki artışı da gözler önüne seriyor. TÜİK verilerine göre, 2024 yılında ölümlü ve yaralanmalı motosiklet kazaları, tüm ölümcül ve yaralanmalı trafik kazalarının %31,5’ini oluşturdu ve bu kazaların sayısı 2023 yılına göre %33’ten fazla arttı. Motosiklet sürücülerinin yaşayabileceği trafik kazalarındaki yüksek riski takip ettiklerini söyleyen Bosch Türkiye Mobilite Orijinal Ekipmanlar Satış Direktörü Mehmet Altınbaş, en son motosikletler konusunda yapılan Bosch’un Kaza Araştırması sonuçlarını değerlendirerek şunları söyledi: “Her motosiklet seçili ARAS teknolojileriyle (gelişmiş sürücü destek sistemleri) donatılmış olsaydı, Almanya’da ideal koşullar altında motosikletlerin karıştığı yaralanmalı kazaların yaklaşık 6’da biri önlenebilirdi. Bu veriler Türkiye’ye de örnek olabilir.” Örneğin, motosikletin arkasına takılan ve arkaya ‘bakan’ radar sensörü bu durumda yardımcı olabilir. Bir araç çok hızlı yaklaşıyorsa, motosiklet diğer aracın sürücüsünü, örneğin dörtlü ikaz lambaları aracılığıyla uyarabilir. Kör nokta asistanı gibi motosiklet sürücüsünün uyarılacağı fonksiyonlar da mevcut.”

 







![YouTuber, orijinalde çok daha ufak boyutlu bir PlayStation 5 hazırladı [Video]](https://www.log.com.tr/wp-content/uploads/2025/11/108649_51_playstation-5-mod-makes-the-console-more-portable-and-it-runs-cooler-too_full-300x169.jpg)