Reuters’ın iddiasına göre Meta, dolandırıcıların reklamları üzerinden her yıl milyarlarca dolar kazanıyor.
Reuters, Facebook, Instagram ve WhatsApp’ın çatı şirketi Meta’yı, platformlardaki dolandırıcılık içerikli reklamları (aynı zamanda yasal olmayan ürün reklamları) bilerek yayında tutarak milyarlarca dolar kazanç sağlamakla suçladı. Şirketin, 2024 yılında bu tür reklamlardan yaklaşık olarak 16 milyar dolar gelir elde ettiği tahmin ediliyor. Reuters’e göre şirket içinden sızdırılan belgeler, Meta’nın dolandırıcılığa yönelik hesapları kaldırma konusunda tereddütlü davrandığını, reklam gelirini kullanıcı güvenliğinin önüne koyduğunu ve her gün milyarlarca riskli reklamı kullanıcıların karşısına çıkardığını gösteriyor. En büyük geliri reklamlardan elde eden Meta’nın sözcüsü, çıkan habere yanıt olarak şirketin o tarz reklamlardan elde ettiği gelirin çok daha düşük olduğunu öne sürdü; ancak gerçek miktarı belirtmeyi reddetti. Şirket sözcüsü ayrıca şu açıklamada bulundu: “Platformlarımızda dolandırıcılık ve sahtekârlıkla kararlı bir şekilde mücadele ediyoruz. Çünkü insanlar bu tür içerikleri görmek istemiyor; dürüst reklam verenler de istemiyor, biz de istemiyoruz. Son 18 ayda sahte veya dolandırıcılık amaçlı reklamlarla ilgili kullanıcı şikayetlerini dünya genelinde yüzde 58 oranında azalttık ve 2025 yılı içinde şimdiye kadar 134 milyondan fazla sahte reklam içeriğini kaldırdık.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Meta en son Meta AI altyapısını Türkiye’ye açmasıyla gündeme gelmişti. Facebook, Instagram ile WhatsApp gibi uygulamalar yanında web sitesi üzerinden de kullanılabilen ve Türkçe dil desteğiyle birlikte çok daha fazla kullanıcıya ulaşacak olan Meta AI hakkında yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Meta AI, sorduğunuz her soruya cevap verebilir, bir fotoğrafla ilgili detaylar sunabilir, sizin için görseller veya animasyonlar oluşturabilir, yazılarınızı düzenlemenize yardımcı olabilir, kodlama desteği verebilir ve daha pek çok şeyi yapabilir.”










