reklamı kapat

POPÜLER

Agresif ve sıra dışı konsept: Peugeot Quartz

 - Güncelleme: 27 Eylül 2014 18:00

2009 yılından beri SUV sınıfı otomobilleri ile iddialı bir duruş sergileyen Peugeot, Ekim ayında düzenlenecek Paris Otomobil Fuarı’nda yeni konsept SUV modeli Quartz’ı ilk kez görücüye çıkaracak. Quartz ile yeni üst sınıf sportif model kavramını vitrine çıkaran Peugeot, aynı zamanda segment vizyonunu da yeniliyor.

Bazalt taşı, dijital dokuma ile elde edilen özel kumaş, eskitilmiş deri gibi yenilikçi malzemeleri ve çarpıcı tasarımı sayesinde öne çıkan sportiflik aracın gerek dışında gerekse iç mekanında çarpıcı öğeler arasında. Quartz tamamen sürücüye adanmış olan bir i-Cockpit’ten oluşuyor. Bu kokpit, süspansiyon ayarı gibi donanımlarla Peugeot Sport tarafından geliştirilen 500 beygirlik güç ünitesinin kontrol altına alınmasını sağlıyor.

SUV karoser ile hatchback kabin tasarımını birleştiren Peugeot Quartz, ilk bakışta sağlam ve güçlü sportif tarzını ortaya koyuyor. 2,06m genişlikteki ön yüzü ve 3,05 m lastik genişliği üstün yol tutuşu niteliklerinden ipuçları veriyor. Maksimum verimlilik için farklı aydınlatma fonksiyonları LED optik modüllerden oluşuyor. Peugeot logosu damalı bir motifle süslenen panjurun merkezinde.

QUARTZ_1409STYP010Profilden bakıldığında, çizgiler aracın tüm dinamizmini ifade ediyor. Continental lastikler giydirilmiş 23″ alüminyum jantlar geniş kavisli çamurluk yuvalarını dolduruyorlar. 4,50m uzunluğun maksimum şekilde yolculara tahsis edilmesi için dingil çıkıntıları son derece kısa. Arka çamurluğa doğru yönelen çizimi üzerinde, aerodinamik downforce kuvveti için iki spoiler camlı tavandan oluşuyor.

Karşılıklı kapıların kelebek kanadı şeklinde açılması kabine girişi kolaylaştırıyor. Quartz’da dijital dokuma ile elde edilen bir kumaş dünyada ilk kez kullanıldı. Kesim işlemi olmadığı için fire de olmuyor. Öte yandan, bu kumaş örneğin pet su şişeleri gibi plastik malzemelerin geri dönüşümünden elde edilen bir polyester iplik ile dokunuyor Küçük direksiyon simidinin ve göz hizası ekranın iki yanında torpido paneli sürücüye dönük olarak toggle switches kumandalara rahat bir erişim sağlıyorlar. Bu kumandalardan biri aktive edildiğinde, sürücü optik fiber üzerinde bilgilerin akışını izliyor.

QUARTZ_1409STYP007Otomobilin motoru da oldukça iddialı. Toplam 500 beygir güç üreten full-hybrid plug-in çekiş ünitesi bir termik motor ile iki elektrik motorundan oluşuyor. Peugeot Sport tarafından geliştirilen 1.6L THP 270 motoru barındıran konsept model, 6 ileri otomatik vites kutusuyla eşleşen 4-silindirli benzinli motoru ile 330 Nm tork ve dünyanın en iyileri arasında yaklaşık 170 bg/l’lik bir özgül güç üretiyor. Buna ilaveten, ön dingil 85 kW gücündeki bir elektrik motoruyla doğrudan motorize ediliyor. Bu elektrik motoru yavaşlama fazında 400V’luk aküyü şarj ediyor ve vites değişikliklerinde termik motora destek oluyor. Arka dingil de aracı arkadan itiş için 85 kW’lık bir elektrik motorunu taşıyor ve aynı şekilde akünün şarjına katkıda bulunuyor.