reklamı kapat

POPÜLER

Apple iPhone

Apple, veri güvenliği odaklı ilginç bir iPhone reklamı yayınladı [İzle]

 - Güncelleme: 18 Mayıs 2022 20:06

Teknoloji devi Apple, iPhone dünyasında güvenliğe oldukça önem veriyor ve bu konuda güzel bir reklam filmi yayınladı.

Apple, iPhone modellerinin hemen her zaman “gizlilik” özelliklerini öne çıkarıyor. iOS işletim sistemine bu konuda birçok özellik ekleyen firma, bu konuda şunu aktarıyor: “Gizlilik, temel bir insan hakkı. Apple’ın da en temel değerlerinden biri. Hayatınızın pek çok alanı için aygıtlarınızın öneminin farkındayız. Deneyimlerinizin hangisini kiminle paylaşacağınız konusunda kararın size ait olması ise her şeyden daha önemli. Biz Apple ürünlerini gizliliğinizi korumak ve bilgileriniz üzerinde kontrol sahibi olmanızı sağlamak için tasarlıyoruz. Bu her zaman kolay olmuyor. Ama inandığımız tam da böyle bir inovasyon.”

İşte bu bağlamda hazırlanan firmanın yukarıda izleyebileceğiniz yeni reklam filmi, Ellie isimli bir gencin verileri üzerine odaklanıyor. Apple reklam içerisinde Ellie’den toplanan verilerin bir açık artırma üzerinden satılışını sahneliyor. Reklamda Ellie bu korkunç durumu, iPhone’ların “uygulama benim takip etmesin” özelliği ve fazlası üzerinden ortadan kaldırıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Kişisel veriler tam olarak böyle olmasa da gerçekten açık artırma süreçleri ile satılıyor, birçok ücretsiz servis kullanıcı verilerini satarak hayatta kalıyor. Bu verileri daha çok hedeflenmiş / özelleştirilmiş reklamlar için kullanan bazı firmalar, Apple’ın gizlilik adımları yüzünden ciddi gelir kaybı yaşıyor. Bunlar arasında birçok ücretsiz sosyal medya uygulaması da yer alıyor.

Apple konuda şunu aktarıyor: “Son on yılda, büyük ve şeffaf olmayan bir endüstri artan miktarlarda kişisel veri biriktiriyor. Web siteleri, uygulamalar, sosyal medya şirketleri, veri komisyoncuları ve reklam teknolojisi şirketlerinden oluşan karmaşık bir ekosistem, kullanıcıları çevrimiçi ve çevrimdışı olarak izleyerek kişisel verilerini topluyor.  Bu veriler bir araya getiriliyor, paylaşılıyor, ve gerçek zamanlı müzayedelerde kullanılıyor ve yılda 227 milyar dolarlık bir endüstriyi besliyor. Bu, her gün, insanlar günlük yaşamlarına, genellikle onların bilgisi veya izni olmadan devam ederken meydana geliyor.”

Apple ve iPhone rekmalı bu da ilginizi çekebilir: Samsung imzalı ilginç projektör Freestyle