reklamı kapat

POPÜLER

Avrupa Birliği

Avrupa Birliği, DMA ile teknoloji firmaları için yeni çizgiler çekiyor

Avrupa Birliği, Digital Markets Act ya da kısaca DMA ile teknoloji firmaları için yeni çizgiler çekiyor. Çok önemli kararlar alındı.

Advertisement

Avrupa Birliği, ilk detaylı bilgileri geçtiğimiz hafta çıkan Digital Markets Act (DMA) mevzuatı ile Avrupa merkezli olarak teknoloji alanında antitröst yani tekelcilik karşıtı sağlam bir temel oluşturmak istiyor. Antitröst konusunda çok büyük önem veren ve bu konuda ABD merkezli devlere milyarlarca dolar ceza kesen Avrupa ülkeleri, artık DMA ile şimdiye kadar yaşanan sorunları tek kalemde ortadan kaldırmayı hedefliyor. DMA eski bilgilerin üzerinden geçmek adına ufak teknoloji firmalarının büyük teknoloji firmaları ile daha kolay şekilde mücadele edebilmesine imkân tanıyacak. DMA kapsamında WhatsApp, Facebook Messenger ve iMessage gibi mesajlaşma servisleri de daha açık hale getirilecek.

Açıklamaya göre Digital Markets Act ile beraber bu adı geçen servisler birbirleriyle iletişim kurabilir / birlikte çalışabilir hale gelecek. Yeni dönemde ayrıca her üretici, tüketicilere özgürce arama motoru, dijital asistan ve tarayıcı seçme şansı tanınacak. Ayrıca iOS ve Android cihazlar içerisinde ön yüklü olarak gelen her uygulamanın silinmesine izin verilecek. Yeni dönemde hiçbir firma Avrupa özelinde tüketicileri katı olarak kendi platformu özelinde sınırlamayacak. 

DMA’nın bir kapsama alanı bulunuyor ve buna Google, Microsoft, Meta, Amazon, Apple ve Booking.com gibi çok sayıda şirket dahil oluyor. DMA kapsamına en az 75 milyar euro piyasa değeri ve 45 bin aktif kullanıcısı bulunan teknoloji şirketleri giriş yapıyor. Bu şirketlerin belirlenen kurallara uymaması durumunda çok ama çok büyük maddi cezaların uygulanacağı belirtiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İşte bu şirketler için bugün hayata geçirilecek daha fazla karar açıklandı. Yapılan açıklamaya göre DMA sayesinde firmalar platformlarındaki içeriklerden hiç olmadığı kadar sorumlu hale gelecek. Yeni dönemde teknoloji / internet firmaları yasa dışı içerikleri daha hızlı kaldırmak zorunda kalacak. DMA ile platformlar kullanıcılara kullandıkları algoritmaların nasıl çalıştığını da açık olarak anlatmak zorunda kalacak.

DMA ile kişiler algoritmaların ne işe yaradığını, neleri kullandığını ve neye göre çalıştığını net olarak görebilecek. Yanlış bilginin yayılmasını önlemek adına şimdiye oranla çok daha fazla önlem isteyen Avrupa Birliği, yeni dönemi 2024 itibarıyla tam olarak resmileştirmek istiyor.

Avrupa Birliği hamleleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Motorola’nın uzaktan kablosuz şarj teknolojisi