reklamı kapat

POPÜLER

Audi, yeni "V6 TDI" dizel motorunu tanıttı

Avrupa Birliği, içten yanmalı motora sahip araçları 2035’in ötesine taşıyor

Avrupa Birliği, içten yanmalı motora sahip araçları biyoyakıt veya sentetik e-yakıtların da desteğiyle 2035’in ötesine taşıyacak.

Çok sayıda otomobil firması uzun süredir Avrupa Birliği’nde devreye alınacak içten yanmalı motora sahip araç yasağının kaldırılmasını talep ediyordu. 2035 için planlanan yasağın çok sayıda olumsuz etkiye neden olacağını belirten şirketler, bugün itibarıyla isteklerine ulaştı. Avrupa Birliği, içten yanmalı araçların 2035’ten sonra satılmasını yasaklayan kararından döndü. Daha önce yüzde 100 emisyon azaltımı hedefleyen yetkililer, artık CO₂ emisyonlarını 2021’e kıyasla yüzde 90 oranında azaltmayı hedefliyor. Bu da hibritlerin, şarj edilebilir hibritlerin ve menzil uzatıcıya sahip elektrikli araçların 2035 sonrasında da satışta kalabileceği anlamına geliyor. Geriye kalan yüzde 10’luk emisyonun ise AB’de üretilen daha düşük karbonlu çelik, sentetik e-yakıtlar veya biyoyakıtlar gibi yöntemlerle telafi edileceği belirtiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Otomobil firmaları yeni içten yanmalı motorlar geliştirmeye devam ediyor. Örneğin kısa süre önce Audi’ni yeni “V6 TDI” dizel motoru gündeme gelmişti. A6 ve Q5’te kullanacağı yeni 3.0 litrelik “V6 TDI” dizel motoru tanıtan şirket, 48V hafif hibrit sistemle desteklenen yeni dizel motorun, elektrik destekli turbo ile beraber yüksek performans sunduğunu belirtiyor. Elektrik desteği sayesinde turbo gecikmesi yaşanmayan ve düşük devirlerde yüksek tork sunabilen motor, resmi verilere göre 300 beygir güç ve 580 Nm tork üretiyor. Hafif hibrit sistemin anlık olarak 24 beygir güç ve 230 Nm tork desteği sağladığı motor, önceki nesille kıyaslandığında 3,6 barlık maksimum turbo basıncına bir saniye daha kısa sürede ulaşıyor. Yeni motordaki kompresör türbini yaklaşık yüzde 40 daha hızlı dönüyor ve yalnızca 250 milisaniyede 90.000 devir/dakikaya ulaşıyor. Bu durum kalkışta çok daha keskin bir tepki sağlıyor ve yeni motora sahip A6’nın 0’dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabildiği açıklanıyor. Daha yüksek verim sunan, yani yakıt tüketimi düşürülen motor; kullanılmış yemeklik yağ ve bazı tarımsal ürünlerden üretilen Hidrojenle İşlenmiş Bitkisel Yağ (Hydrotreated Vegetable Oil – HVO) yakıtıyla da çalışabiliyor. Bu yakıtın geleneksel dizele kıyasla karbondioksit emisyonlarını yüzde 95’e kadar azalttığı söyleniyor. Bu yakıtın AB’nin fikir değişikliğine büyük oranda etki ettiği belirtiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Avrupa Birliği yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X