reklamı kapat

POPÜLER

Avrupa Birliği uygulama içi satın alma politikaları için Apple ve Google ile görüşüyor

 - Güncelleme: 21 Mart 2015 00:43

Uygulama içi satın alma özelliği mobil uygulama mağazalarının artık vazgeçilmezlerinden biri olmaya başlasa da bazı kullanıcılar bu durumdan çok da memnun değil. Bu özelliğe yapılan eleştirileri dikkate alan Avrupa Komisyonu Apple, Google ve tüketici gruplarıyla uygulama içi satın alma özelliğinde bazı değişiklikler yapabilmek amacıyla görüşmeler başlattığını duyurdu.

Bu özelliği kullanan firmalardan uygulama içi satın alma ücretleri konusunda daha anlaşılır bir dil kullanmalarını talep eden Avrupa Komisyonu ayrıca çocukların satın alabilmek için ebeveynlerine baskı yapmasına neden olan bazı sivri noktaların da temizlenmesi adına bazı kuralların oluşması gerektiğini düşünüyor. Söz konusu satın almaların gerçekleştirilme yöntemiyle ilgili daha sıkı kontroller talep eden Komisyon, uygulamaların bir e-posta adresine sahip olmasının da doğrudan erişim açısından gerekli olduğunu düşünüyor.

Avrupa Birliği‘nin adaletten sorumlu komiseri Viviane Reading potansiyel müşterilerinin yeni çıkan ürünleri satın alırken herhangi bir güven problemi yaşamamaları gerektiğini ifade etti. Reading kullanıcıları yanlış bilgilendirmenin doğru bir iş modeli olmadığını ve bunun Avrupa Birliği’nin tüketici koruma politikasına aykırı olduğunu belirtti.

Komisyon Avrupa’daki uygulama sektörünün hacminin 5 yıl içinde 63 milyar avroya ulaşacağını tahmin ediyor. Yine Avrupa Komisyonu‘nun yayınladığı bildiride yer alan Bitkom verilerine göre Almanya’da uygulama içi satın alma gelirinin 2012 ve 2013’te iki kat artış göstererek 240 milyon avroya ulaştığı anlaşılıyor. Bu kullanıcıların 1 milyondan fazlasının yaşlarının 10-19 arasında olması da bir diğer dikkat çekici bilgi olarak beliriyor.