reklamı kapat

POPÜLER

Instagram CEO'su Adam Mosseri LOG Görsel

CEO açıkladı: Instagram tavsiye algoritması nasıl çalışıyor?

Platformun başındaki isim Adam Mosseri bir video paylaşımı ile açıkladı: Instagram tavsiye algoritması nasıl çalışıyor?

Adam Mosseri, merak edilen “Instagram tavsiye algoritması nasıl çalışıyor?” sorusunun güncel cevabını aşağıdaki video ile verdi. Mosseri’ye göre Instagram’da tüm tavsiye sürecini üstlenen tek bir algoritma yer almıyor. Firma normal içerik akışında, hikayelerde, keşif sayfasında ve hikayeler kısmında birden fazla algoritma kullanıyor, her algoritma farklı verilere odaklanıyor. Peki bu algoritmalar içerikleri neye göre öneriyor ya da karşınıza çıkarıyor? Algoritmalar temelde sizi takip ediyor, uygulama içinde beğendiklerinizi, paylaştıklarınızı, görüntülediklerinizi ve yorum yaptıklarınızı analiz ediyor. Örneğin spesifik olarak hikayeler tarafında bir hesabın paylaşımlarını ne sıklıkla görüntülediğinize, hesabın paylaştığı hikayeleri DM olarak başkalarına gönderip göndermediğinize veya hikaye beğenilerinize bakılıyor. Yüksek oranda etkileşime girdiğiniz hesapların hikayeleri ilk sıralarda görünüyor, süreç diğer taraflarda da temel olarak benzer şekilde işliyor. Tavsiye / içerik öneri algoritmalarını düzenli olarak güncelleyen Instagram, algoritmayı sizin manuel olarak şekillendirmenize de imkan tanıyor. Örneğin sevmediğiniz paylaşımları birden fazla kez “ilgilenmiyorum” diyerek algoritmanın geri plana atmasını sağlayabiliyorsunuz. Algoritma konusunda halen en büyük rakibi TikTok’un gerisinde kaldığı düşünülen platform, çoğu zaman diğer sosyal ağlar gibi sizi sizden iyi tanıyor, içerik akışlarında gördükleriniz –çoğu kişi kabul etmek istemese de– büyük oranda sizi yani kişiliğinizi yansıtıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Instagram CEO’su Adam Mosseri geçtiğimiz aylarda dikkat çeken bir açıklamayla da ses getirmişti. Mosseri, geçmiş dönemde hatalı davrandıklarını bir kez daha kabul ederek video olayını çok abarttıklarını belirtti. Mosseri, “Bence 2022’de video tarafına çok aşırı odaklandık ve yeterince fotoğraf göstermedik.” açıklamasını yaptı. CEO, Instagram’ın gelecek için daha dengeli bir altyapı kurmak için çalıştığını ve şirket içerisinde yapılan ölçümlerin bu konudaki çalışmalarının işe yaradığını gösterdiğini de söyledi. Instagram, fotoğraf odaklı doğmuş bir platform ancak özellikle TikTok’un etkisiyle Reels ve videoya doğru yönetildi. Bu çok tepki çekince hatalarını kabul etmek durumunda kalan Mosseri, yeni dönemde videoyu bir kenara itmedi ancak tavsiye algoritmalarını daha fazla fotoğraf gösterir hale getirdi.

Instagram özellikleri yanında bu da ilginizi çekebilir: İnsansı robot Ameca ve yapabildikleri