reklamı kapat

POPÜLER

CATL

Çinli dev CATL, batarya üretiminde insansı robotlar kullanmaya başladı

Dünyanın önde gelen batarya üreticilerinden CATL, batarya üretiminde insansı robotlar kullanmaya başladı.

Çinli dev CATL, “Zhongzhou” fabrikasında “Moz” adını verdiği insansı robotu kullanmaya başladı. Sabit bir platform üzerinde hareket eden Moz, şirketin açıklamasına göre yüksek voltajlı batarya konnektörlerini hassas bir şekilde bağlama gibi karmaşık işlemleri gerçekleştiriyor. Batarya üretim sürecinde çok sayıda insansı robottan güç alan ve büyük ölçekli uygulama özelinde dünyada bir ilke imza attıklarını belirten şirket, Moz’un şu anda insanlar için riskli bazı görevleri üstlendiğini ifade ediyor. Fabrikaya konumlandırılan robotlar spesifik olarak üretilen batarya paketleri sevk edilmeden önce gerçekleştirilen “End of Line (EOL)” ve “Direct Current Resistance (DCR)” testlerinde kullanılıyor. Aktarıldığı kadarıyla bu testlerde personelin yüzlerce volt taşıyan kabloları batarya paketleri üzerindeki belirli noktalara son derece hassas şekilde bağlaması gerekiyor. Bu durum, hem yüksek voltajdan kaynaklanan kıvılcım/yangın/çarpılma risklerini artırıyor hem de verimlilik ve kalite açısından tutarsızlıklara neden oluyordu. Yapay zekadan güç aldığından şartlara uyum sağlama yeteneğine sahip olan Moz hakkında şirketten yapılan açıklamada, “Moz, üretim hattımızın vazgeçilmez bir parçası hâline geldi. Temel görevlerinin ötesinde kablo bağlantılarının durumunu kendi kendine tespit ediyor, sorunları anında bildirerek hata oranlarını düşürüyor ve işlemler arasında proaktif biçimde denetim moduna geçiyor.” ifadelerine yer verildi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

CATL, bizim gündemimize en son 758 km WLTP menzili vadeden dünyanın ilk LFP bataryasıyla gelmişti. Shenxing Pro adı verilen batarya, 12 yıl ya da 1 milyon km kullanım ömrüne sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. “12C şarj hızı ve -20 °C gibi düşük bir sıcaklıkta dahi 20 dakikada 410 km WLTP menzili kazanma özelliğini bir araya getiren dünyanın ilk LFP bataryası.” açıklamasının da yapıldığı Shenxing Pro, şirket verilerine göre 200 bin km sürüş sonrasında kapasitesinin yalnızca yüzde 9’unu kaybediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

CATL yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu