reklamı kapat

POPÜLER

Citroen e-C4 X

Citroen e-C4 X için menzil değerini yukarıya taşıyan geliştirme hamlesi

e-C4’e paralel değişimlerle gelen yeni Citroen e-C4 X, artırılan menzil değeriyle güncel beklentilere cevap verecek.

Otomotiv dünyasında son dönemin trendlerinden biri olan Cross Coupe’ye cevap olarak Citroen’in ürün gamına eklediği C4 X, beraberinde oldukça geniş bir versiyon çeşitliliği getiriyor. Benzinli ve dizel motorların yanında ilk andan itibaren elektrikli olarak da tercih edilebilen ürün gamının elektrik ayağı için 2023 model yılında önemli iyileştirmeler bizi bekliyor. Bir süredir Türkiye’de de satışta olan Citroen e-C4 X, ilk versiyona kıyasla menzil tarafında yaklaşık yüzde 17’lik artış getiren bu değişimlerle birlikte 360 kilometrelik menzil limitini 420 kilometreye kadar taşıyabilecek.

Citroen e-C4

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni Citroen e-C4 X teknik özellikleri

Modele dahil edilen yeni elektrikli güç-aktarma sistemlerinin motoru ve bataryası, daha verimli olacak ve önemli teknolojik gelişmeleri beraberinde getiriyor. Sabit mıknatıslı senkron elektromotor yerini 115 kW veya 156 HP gücünde hibrit senkron elektromotora bırakıyor. Buna paralel olarak 15 kW (20 HP) ek güç sağlanmış oluyor. Motor ayrıca ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork üretiyor. Batarya tarafında modele dahil edilen yeni 54 kWsa batarya da daha önceki batarya paketine göre 4 kWsa ek kapasiteye sahip. 102 hücre ve 17 modülden oluşan kompakt batarya, hızlı şarj için sıvı termal sistem ve standart bir ısı pompasıyla geliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yüksek voltajlı lityum iyon batarya, %60 nikel, %20 manganez ve %20 kobalt yerine %80 nikel, %10 manganez ve %10 kobalt olmak üzere daha yüksek nikel oranına sahip. Bu da daha iyi enerji yoğunluğu ve daha uzun batarya ömrü vadediyor. Ayrıca ortalama enerji tüketimini 12 kW/saate düşüren enerji verimliliği de söz konusu. Menzildeki artışa ek olarak, 0°C’ye yakın sıcaklıklarda bile şehir içi kullanımında +30 km’ye varan menzil artışı da dikkat çekici. e-C4’te batarya kapasitesi artmasına rağmen şarj süreleri artmıyor. Bu kapsamda 100 kW hızlı şarj (DC) ile 30 dakikada %20’den %80 seviyesine gelmek mümkün olacak.