reklamı kapat

POPÜLER

Dacia sıcak su torbası

Dacia’dan, BMW’nin abonelik sistemine “sıcak su torbalı” gönderme

 - Güncelleme: 25 Ocak 2023 17:42

Dacia, otomotiv endüstrisinde yeni dönemde değişmeye başlayan kullanıcı hizmetlerinden bazılarına eleştirel yaklaşıyor.

Elektrifikasyon odağında bir devrimin eşiğinde olan otomotiv dünyasında, üreticilerin bu dinamiklerin beraberinde getirdikleriyle başa çıkmak için yeni planları dikkat çekiyor. Elektrikli modellerin servis ve bakım gibi noktalara geleneksel araçlara göre çok daha az ihtiyaç duyması, bu kapsamda markaları gelir odağında yeni planlamalara itiyor. Bu senaryoda bazı donanımların abonelik odağında kullanıcılara sunulması son dönemin öne çıkanları arasında. BMW’nin koltuk ve direksiyon ısıtma gibi özellikleri abonelik planlaması üzerinden aylık ödemeyle listelere dahil etmesi, araç sahiplerinin dışında bazı üreticilerin de dikkatini çekmiş görünüyor. Birleşik Krallık merkezli olarak bu sürece eleştirel bir şekilde yaklaşan Dacia, kullanıcılara ücretsiz sıcak su torbası hediye ediyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

“Abonelik hizmeti Dacia tipi bir yaklaşım değil”

Dacia, sıcak su torbası adımıyla araç içi özelliklere erişim için abonelik ücreti alan otomobil şirketlerine çok net bir şekilde karşı olduğunu vurgulamak istiyor. Şubat ayının ilk günlerinde Birleşik Krallık’taki satış noktalarını ziyaret eden kullanıcılara yeni logosunu taşıyan torbaları hediye etmeye hazırlanan Romanyalı üretici, bu sayede yeni kimliğinin de altını çizmiş olacak. Bu akılda kalıcı planlama hakkında açıklamalarda bulunan Birleşik Krallık Marka Direktörü Luke Broad; “Fabrika çıkışında üzerinde taşıdığı ekipmanı etkinleştirmek için fazladan ödeme yapmasını talep etmek kesinlikle bizim yöntemimiz değil. Isıtmalı koltuğu tercih etmek kullanıcılarımızın kendi isteğine kalmış durumda. İsteyen müşterilerimizin bu donanımın keyfini çıkarmak için yalnızca bir düğmeye basmaları yeterli.” ifadelerine yer verdi. BMW dışında diğer otomotiv üreticileri de abonelik temelli donanım sunma konusunda yaklaşımlar ortaya koymaya hazırlanıyor. Dacia’nın bu noktada endüstrinin bu yöndeki eğilimine de net bir tepki koyduğunu da söyleyebiliriz. Yılın ilk günlerinde tanıtımı gerçekleştirilen Honda ve Sony ortaklıklı Afeela markası için de abonelik sistemi üzerinden gelir elde etme süreci ön plana çıkarılmıştı.

İlgili video

Dacia Spring çarpışma testi