reklamı kapat

POPÜLER

Dead Island: Riptide incelemesi

 - Güncelleme: 24 Haziran 2013 15:48

Dead Island: Riptide

HEBA OLAN EMEKLER
Tekrarlayan görevler, düzgün çalışmayan bir hedefleme sistemi… Bunların üzerine bir de berbat seslendirmeyi ve aslında orada olmayan karakterleri ekleyin. Kati suretle oyunda yönlendirdiğiniz farklı karakterlerin hikaye içinde bir ağırlıkları bulunmuyor. Karakterler son derece silik, son derece amaçsız bir şekilde sizin oyun içi gözleriniz olmaktan başka hiçbir dramatik kimlik koymuyor ortaya. Seslendirmeler de son derece ruhsuz olunca, oyunun neredeyse elle tutulur hiçbir yanı kalmıyor.

Hayatta kalma-korku türünde en önemli dinamiklerden biri de oyuncuda korku ve çaresizlik hissini yaratmaktır. Oyuncu her bir adımda, sürekli olarak başına ne geleceğini merak etmeli ve sorgulamalıdır. Riptide bu hislere giden tüm kanalları, maalesef son derece umarsız bir şekilde tıkıyor. Bu noktada dürüst olmak gerek… Riptide’ın hataları ve eksiklikleri göze çok fena batıyor. Çünkü bu kez Techland’in parası, imkanı ve vakti vardı; en azından ilk oyuna göre… İlerlemeyen hikaye de tüm bunların üzerine resmen tüy dikiyor. Yine de zombi temasından keyif alanlar, hayatta kalma türünü sevenler illa ki Riptide’ın içinde sempatik noktalar bulacaktır.

HİÇ HAYAT YOK MU?
Peki, oyunda yeni bir şeyler yok mu? Oyunun haritası yeni ancak neredeyse tamamen eski malzemeler kullanıldığı için gözünüze yeni olarak görünmüyor. Birkaç yeni zombi türü çıkıyor karşınıza ancak çatışmalar zevk vermediği ya da çok kısa bir süre sonra kabak tadı verdiği için bunlar da beklenen etkiyi pek yaratamıyor. Zaten karşımızdaki düşmanlar neredeyse tamamen zombi olduğu için kendilerinden bir zeka parıltısı bekleyemiyoruz. Nadiren karşınıza çıkan yağmacı insanlar da gayet yapay geri zekalı.

Siper aldığınız yerden birkaç piksel açıklarını yakaladığınız zaman siz başlayın sıkmaya, eninde sonunda kurşun zehirlenmesinden ölüyorlar zaten. Sanıyorum hedefleme sisteminin bir diğer saçmalığı da düşman hitbox’larının iyi planlanmamış olmasından kaynaklanıyor. Yani, düşman modelinin hasar alması gereken nokta, kodlama hatası yüzünden hasar almıyor. Siz de sinirden kafayı yiyorsunuz.

UZAK DURUN!
Techland maalesef cebindeki az miktardaki kredisini Riptide ile heba etmiş. Kısa bir süre öncesine kadar hem geliştiriciler hem de oyuncular gözünde saygı duyulan bir firmaydı. Şimdiyse ellerindeki malzemeyi apar topar, planlamadan eski halinden de geri gitmiş bir şekilde piyasaya sürdüler. Halbuki orijinal oyundaki samimi emeklerinin üzerine biraz da olsa çıkabilselerdi, hataları temizleseler ve vuruş dinamiklerine, yani bir FPS’in temel mekaniklerine biraz daha önem verselerdi her şey kendileri için çok başka olabilirdi. Bu haliyle Riptide’ı gördüğünüz yerde, zombi görmüş gibi kaçmanızı öneriyorum.