reklamı kapat

POPÜLER

DS 7 Crossback incelemesi

 - Güncelleme: 30 Ekim 2018 21:56
DS
DS 7 Crossback

MOTOR VE SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

DS 7 Crossback’i sürüş özellikleri bakımından ayrı bir noktada konumlandıran birkaç kilit noktanın varlığından bahsetmek gerekiyor. Motor karakteristiği öncesinde ilk olarak işe özel süspansiyon sisteminden başlayalım. Mercedes S-Serisi ve Rolls-Royce Cullinan gibi modellerden hatırladığımız süspansiyon sisteminin bir benzeri DS kullanıcıları için bu otomobilde ayrıcalık olarak karşımıza çıkıyor. “Active Scan Suspension” olarak isimlendirilen bu özelliğin ilk temel parçası dikiz aynasının arkasına konumlandırılan kamera ve radar sistemi. Sürüş sırasında yolu anlık olarak analiz etmekten sorumlu olan bu ikili, yaklaşmakta olan bir kasis veye bozuk yol algılaması durumunda süspansiyonlara komut gönderiyor. Elektronik süspansiyon sistemi de farklı koşullara göre farklı sönümleme karakterine bürünerek maksimum konforu sağlamaya çalışıyor. Bu özellik aslında araç içerisindeki ekranlar üzerinden size bir simge veya uyarı üzerinden gösterilen yapıya sahip değil. Yani ne zaman nasıl çalışarak, ne yönde bir tepki verildiğini somut olarak görme şansınız yok. Bu noktada belirleyici tek şey konfor hissi oluyor. Uzun süreli kullanıcılar için fark yaratmayı başaracağını düşündüğümüz bu sistem, pek çok kişinin değişimi algılaması hatta varlığını dahi sorgulaması konularında soru işareti yaratabilir. Bizce ufak bir güncelleme ile aracın altyapısında var olan değişimler bilgi ekranları üzerinden kullanıcıya aktarılırsa iş biraz daha tatminkar boyutlara ulaşılabilir.

Sürüş konusunda hoşumuza giden ikinci nokta ise zengin asistan destekleri ve otonom sürüş hissiyatı oldu. Tahmin edebileceğiniz üzere DS 7 Crossback’te; otonom acil frenleme, yaya algılama, çarpışma algılama, adaptif hız sabitleyici ve şerit takip-müdahale gibi asistanlar var. Tüm bu parçaların ortak noktada hareket ettiği ve uzun yolda ellerinizi direksiyondan çekme rahatlığını veren birliktelik, bu otomobilde daha uzun süreli deneyimlenebiliyor. Bu güne kadar test ettiğimiz modellerde ellerin direksiyona temas etme talebi, 10 ile 15 saniye aralığı içerisinde otomobil tarafından kullanıcıya iletiliyordu. DS 7 Crossback’de ise bu zaman 25 saniyenin biraz daha üzerinde.

Size tüm bu deneyimleri yaşatacak olan motor ise yine Peugeot’dan tanıdığımız bir makine aslında. 1,6 litre hacmindeki turbo benzinli motor kağıt üzerinde 225 beygir güç ve 300 Nm tork üretiyor. Bu rakamların sunuluyor olması aslında sistemin esnekliği hakkında önemli ipuçları veriyor bizlere. Peugeot cephesinde 180 beygir civarlarında seyreden rakamlar, söz konusu premium sınıf gereklilikleri olduğu için üst noktaya çıkarılmış. 0’dan 100’e hızlanmasını 8,2 saniyede tamamlayan DS 7 Crossback maksimumda ise 236 km/s’lik değere erişebiliyor.

Rakamları yola yansıyan deneyim kısmı beklentileri karşılayacak niteliklerde. Özellikle 8 ileri değerli otomatik şanzımanın başarılı çalışma prensibinin rolü fark edilebiliyor. Motor seçeneklerine göre değişmekle birlikte ortalama 1.425 kilogram gibi bir ağırlığa sahip olan DS 7 Crossback’in seyir halinde giderken ara hızlanmalarda verdiği tepkiler de kullanıcılarını memnun edecek cinsten. Nitekim modlar arasında sunulan Sport da, direksiyon, gaz ve süspansiyon noktalarında hissedilir karakteristik değişim ortaya koyuyor. Active Scan Suspension özelliğinin Sport gibi performans odaklı modların aktif olduğu anlarda otomatik olarak devre dışı kaldığını da yeri gelmişken belirtmekte fayda var. Sürüş konusunda sportif bir performans beklemenmemesi gerektiği de kenara not edilmesi gerekenlerden. Zaten bu otomobil daha çok belirli hız aralıklarında ilerlerken kokpitindeki detayları inceleyerek keyif alacaklarınızdan bir tanesi.

Tabi ki işin bir de tüketim boyutu mevcut. Araçla yaptığımız yaklaşık 400 kilometrelik yolculukta, şehiriçi ve dışında kapsamlı rotalarda seyretme imkanına eriştik. Fabrika verisi olarak 5,9 litrelik değerin varlığı eşliğinde indiğimiz asfaltta vadedilen tüketimi yakalama noktasına yaklaşan bir benzinli motor gördüğümüzü söylememiz gerekiyor. 7,5 litre civarlarında kapattığımız test maceramızda 6,1’e kadar inildiğini görmek böyle performanslı bir makine için gayet iyi sayılabilecek bir rakam.