reklamı kapat

POPÜLER

Elektrikle ilk dans; Suzuki Vitara Hybrid İncelemesi

KOKPİTİ GÖZLERKEN

Vitara’nın iç tasarımı da dışarıda olduğu gibi uzun zamandır belli başlı standart dinamikler üzerine kurulu. Hibrit versiyon etkisini dışarıda ön ışıklandırmadaki ufak dokunuşla hissederken, iç taşam alanında standart paketlerden farklı olarak herhangi bir farklılığın olmadığını görüyoruz. Aracın kapılarını açıp direksiyonuna oturduğumuzda ilk olarak dikkatimizi koltuklar çekiyor. GLX Premium pakette standart olarak gelen süet koltuklar gerek görünüm gerekse ergonomi olarak gayet keyif veriyor. Torpido bölümünün üzerinde yazan “All Grip” etiketiyle bize 4×4 genlerini güzelce aktaran Vitara Hybrid’in konsolunun merkezinde 9 inçlik multimedya ekran konumlandırılıyor. GLX Premium dışında bir alt pakette de standart olarak gelen bu ekran, büyüklüğü ve kullanışlılığı konusunda başarılı. Bilinmesi gereken şeyse donamım ve iç yazılımın Suzuki içerisinde geliştirilmemiş olduğu.


İkinci parti bir üreticiyle gerçekleştirilen anlaşma sonrasında konsola entegre edilen ekran bir anlamda Android temelli bir tablet niteliği gösteriyor. Menü geçişleri ve grafikleri tatminkar olan bu ekrandan araçla ilgili bir veri almaksa mümkün değil. Bu bölümün doğrudan multimedya odağında değerlendirmek daha doğru. Multimedya ekran sonrası gözümüz direksiyonun arkasındaki alana çevirdiğimizde bizi analog göstergelerin hakim olduğu bir alan karşılıyor. Klasik ibrelerin ortasında ise 4,2 inç ebatında renkli bir bilgi ekranı mevcut. Grafiklerine bayıldığımız bu ekran, multimedya sistemde bulamadığımız tüm hayati bilgi ihtiyaçlarımızı karşılıyor. Ortalama tüketim, güç-tork eğrisi ve anlık hız gibi temel gösterimlerin dışında elektrik motorunun hangi durumlarda tekerleğe güç iletimi sağladığını takip edebileceğiniz güzel grafikler sizi bekliyor. Buradaki tek kusur ise bu bilgilere erişme şekli. Her modelde alışık olduğumuz direksiyon üzerindeki kumandalar üzerinden sürücü ekranını kontrol etme dinamikleri Vitara’da maalesef göstergenin sağ tarafında konumlanan bir çubuk üzerinden sağlanıyor. Kilometre sıfırlama düğmelerinden örneklendireceğimiz bu kullanım şekli özellikle aktif sürüş sırasında bilgi ekranı değişimi yapılmak istendiğinde kullanışlı değil.