reklamı kapat

POPÜLER

Elon Musk Twitter LOG Tasarım

Elon Musk şirketleri SpaceX ve Twitter arasında reklam anlaşması

Twitter’ı tam 44 milyar dolara satın alan Elon Musk, şirketleri arasında bağ kuruyor. SpaceX, Twitter’a büyük bir reklam bütçesi ayırdı.

Elon Musk, Twitter’a verdiği parayı çıkarmak, platformu zarar etmeyen bir yer haline getirmek adına birçok farklı plan yapıyor. Bu planlar arasında öncelikli olarak 8 dolarlık Blue paketini satmak yer alıyor. Ancak Musk reklam tarafını da es geçmek istemiyor. Bu tarafı geliştirmek adına görüşmeler yapan Musk, bugün ortaya çıktığı kadarıyla SpaceX ve Twitter arasında reklam anlaşması gerçekleştirdi.

Bu anlaşma kapsamında SpaceX, Twitter’dan yaklaşık 250 bin dolarlık bir reklam paketi satın aldı. Bu büyük ödemenin karşılığında Elon Musk’ın CEO’su olduğu Twitter, Elon Musk’ın CEO’su olduğu SpaceX şirketinin uzaydan internet sunan Starlink sisteminin İspanya ve Avustralya merkezli reklamlarını yapacak. Twitter’dan en büyük reklam paketini aldığı belirtilen özel uzay şirketi SpaceX, Starlink’in daha fazla büyütmek istiyor ve bu konuda Twitter merkezli reklamların büyük fayda sağlayacağına inanılıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Twitter, maddi olarak çok iyi durumda yer almıyor. Elon Musk kısa süre önce Twitter çalışanlarına gönderdiği e-posta kapsamında “zor zamanların kapıda” olduğunu belirtmişti. Musk burada hem Twitter’ın geleceğinden hem de olumsuz ekonomik göstergelerden bahsediyordu. Yapılan araştırmalara göre güncel ekonomik zorluklar (Yüksek enflasyon vb.) nedeniyle birçok şirketin 2023’teki reklam bütçesi, 2022 ve öncesine oranla çok daha düşük olacak. Bu durum elbette Twitter gibi ana gelir kaynağı reklamlar olan sosyal medya ağlarını direkt olarak olumsuz etkileyecek. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Elon Musk bunu değiştirerek Twitter’ın sadece reklam gelirlerine bel bağlayan bir platform olmasını istemiyor. Musk bunun için çok tepki çeken 8 dolarlık Twitter Blue aboneliğini satmaya çalışıyor. Ancak bunun şu aşamada tek başına yetmesi mümkün görünmüyor.

Elon Musk tarafından yapılan “zor zamanlar kapıda” açıklamasının arkasında, Twitter’ı “maddi açıdan” başarıya ulaştırmanın kolay olmayacak olması da yer alıyor. “Önümüzdeki yol zorlu ve başarılı olmak için yoğun bir çalışma gerektirecek.” diyen Musk, bu bağlamda uzaktan çalışma sürecini de büyük oranda bitirdi. Musk, uzaktan çalışmaya sıcak bakmıyor, bunu Tesla ve SpaceX için de gerçekleştirmiş bir CEO konumunda bulunuyor.

Elon Musk, SpaceX ve Twitter detayı yanında bu da ilginizi çekebilir: Sony’den yeni PS5 oyun kumandası