reklamı kapat

POPÜLER

Facebook

Facebook’tan Apple’a yönelik yeni şikayet

Teknoloji devi Apple ve Facebook arasında bir tartışma konusu daha ortaya çıkmış durumda. Bu sefer konunun merkezinde komisyon kesintisi var.

Apple komisyon kesintisi yüzünden haftalardır gündemde. Biliyorsunuz Epic Games halen Fortnite oyununun iOS ve Android sürümlerine Apple ve Google’ın yerleşik ödeme sistemlerine alternatif bir ödeme altyapısı eklemişti. Ancak Epic Games bu alternatif altyapı ile Apple’ın ve Google’ın market kurallarını ihlal etmiş oldu. Bu yüzden de önce Apple, daha sonra da Google Fortnite’ı resmi uygulama marketlerden kaldırdı. Bu yüzden Epic Games iki firmayı da dava etti. Apple ve Google geliştiricilerin uygulama içindeki satın almalar için kendi ödeme sistemlerini kullanmasını istiyor, Epic Games ise firmaların ödeme sistemindeki yüzde 30’luk komisyon kesintisi nedeniyle bu sürece karşı çıkıyordu. Aynı durumu Facebook da eleştirdi. Firma bünyesindeki ücretli online etkinlik düzenleme sistemine “Apple burada yüzde 30 komisyon alıyor” ibaresini eklemek istedi. Apple ise bunu kabul etmedi. Apple’ın ayrıca Facebook’un “kendilerine özel komisyon kesintisi belirleme” ile ödemeleri “Facebook Pay” üzerinden yapma sistemini de kabul etmediği aktarılıyor. Apple bu ödemelerde kendi sisteminin kullanılmasını şart koşuyor ve burada yüzde 30 kesinti yapıyor. Büyük şirketler de buna karşı çıkıyor. Ancak herkes bunu en baştan kabul ederek Apple dünyasına giriş yapıyor. Bu yüzden bu konuda Apple kararlı yapısını sürdürmeye devam ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Facebook, Apple tarafına iOS 14 üzerinden de yükleniyor

iOS 14, özelleştirilmiş reklamlar için kullanıcı verilerinin toplanmasını engelleme özelliğine sahip. İşte bu özellik Facebook tarafını hiç memnun etmemiş. Biliyorsunuz Facebook’un ana gelir kaynağı reklamlar. Firma burada spesifik olarak da kişiye özel reklamlar üzerinden ciddi paralar kazanıyor. Birçok diğer firma gibi kişilerin beğenilerini takip eden ve ona göre reklam gösteren Facebook, bunu iOS 14 ile yapamayacak gibi görünüyor. İşte bu yüzden de firma iOS 14 ile geçilen gizlilik altyapısının belirli kalemlerdeki reklam gelirlerini yüzde 50 oranında düşüreceğini aktarıyor. Elbette Apple’ın Facebook istiyor diye bu süreçte geri atma gibi bir planı bulunmuyor. Apple’ın bu altyapıyı zorunlu kıldığını aktaran sosyal medya devi Facebook, burada bir geri adım bekliyor. Ancak firmanın bu konuda destek görme ihtimali pek bulunmuyor.

İlginizi Çekebilir

Yeni nesil oyun konsolu Play Station 5 ile tanışın