reklamı kapat

POPÜLER

Facebook’tan yeni sosyal ölçümleme araçları

Facebook‘un haber kuruluşlarına yönelik hazırladığı online araçlar sayesinde sosyal ölçümleme yapılarak kişilerin hangi konular hakkında konuştukları, neye ilgi gösterdikleri belirlenecek.

Kullanıcı odaklı yayın yapan markaların ürün ve servislerinin iyileştirilmesi adına geliştirilen araçlar, hedef kitle oluşturulması açısından önem taşıyor. Bu kapsamda Facebook’ta haberler, spor karşılaşmaları ve diğer televizyon programları gerçek zamanlı takip edilerek üyelerin neye reaksiyon gösterdikleri izlenecek. Herkese açık paylaşımlar üzerinde çalışacak sistemde anahtar kelimelerle arama mümkün olacak.

Tanıtılan diğer araç ise tartışmaları beraberinde getirdi. Zira haber ve reklam kuruluşlarının herkese açık olmayan Facebook paylaşımları üzerinde de araştırma yapabilmelerine izin veren uygulama yaş, konum, cinsiyet gibi kişisel bilgilere erişebilecek. Böylelikle aranan konu hakkında ne kadar paylaşım yapıldığı, hangi yaş aralığındaki kullanıcıların en çok ilgi gösterdiği, cinsiyetlere göre dağılımı kayıt altına alınacak. Twitter’daki sistemi andıran sosyal araçlar, mikro blog’daki kadar verimli olur mu şimdilik bilinmez ancak milyonlarca üyeye sahip platformun yayıncılara yeni kapı açtığı aşikar.
facebook sosyal ölçümleme