reklamı kapat

POPÜLER

Geleceğe ışık tutuyor; Audi A6 Avant e-tron concept tanıtıldı

Geleceğe ışık tutuyor; Audi A6 Avant e-tron concept tanıtıldı

Audi, yaklaşık bir yıl önce Nisan 2021’de Şanghay Otomobil Fuarı’nda A6 Sportback’in devamı ve ikinci üyesi A6 Avant e-tron concept’i tanıttı.

2021 yılında sergilenen Audi A6 e-tron concept gibi, A6 Avant da Audi’nin önderliğinde geliştirilen yenilikçi PPE platformuna dayanan özel bir elektrikli güç-aktarma sistemine sahip. Konsept otomobil aynı zamanda A6 Sportback e-tron ile aynı boyutlara sahip yeni bir tasarım konseptini de gözler önüne seriyor. 4,96 metre uzunluğa, 1,96 metre genişliğe ve 1,44 metre yüksekliğe sahip gövdesiyle üst sınıfta yer alıyor. Çizgileri, Audi’nin çağdaş tasarımının tutarlı bir evrimini bünyesinde barındırıyor. Singleframe ızgara ve arkadaki kesintisiz ışık şeridi gibi unsurlar, e-tron ürün gamındaki diğer elektrikli modellerle olan akrabalığı vurguluyor.

Audi A6 Avant e-tron concept’in tasarımı, Sportback’ten daha yalın değil. Aksine, çizgileri ve zarif oranları geleceğin seri üretim Audi modellerine ışık tutuyor ve dört halkalı elektrikli üst sınıfının ne kadar dinamik ve zarif görüneceğine dair ipuçları veriyor.A6 logosunu taşıyan konsept otomobil, markanın üst sınıftaki konumunu vurguluyor. Bu aile, markayı 1968 yılından bu yana (1994’e kadar Audi 100 olarak) dünyanın en yüksek hacimli segmentlerinden birinde temsil ediyor. Ürün gamında 1977 yılından bu yana, station wagon otomobillerin duyguları harekete geçiren çok daha çekici bir yorumu olan Avant modeller de bulunuyor.

Audi A6 Avant’ın ferah olduğu kadar güzel arka kısmı, onu iki anlamda depolama şampiyonu yapıyor. Güç-aktarma sistemiyle batarya teknolojisi bu ifadeyi haklı çıkarıyor. 800 voltluk sistem ve 270 kW’a kadar şarj kapasitesi, hızlı şarj istasyonunda sadece 10 dakikada yaklaşık 300 kilometrelik menzil depolayabiliyor.

Audi A6 Avant e-tron concept ve PPE -teknolojisi

PPE, sadece batarya elektrikli güç-aktarma sistemleri için tasarlandı ve birçok avantaj sağlayabiliyor. En önemli avantajlardan biri A6 Avant e-tron concept’te yaklaşık 100 kWsa enerji depolayabilen akslar arasındaki batarya modülü. Tüm araç tabanının kullanılması, neredeyse tamamen düz bir batarya yerleşimini mümkün kılıyor. Böylece tek bir platform, temel mimaride herhangi bir değişiklik olmaksızın hem yerden yüksek araçlarda hem de örneğin Audi A6 Avant gibi dinamik, düz bir mimariye sahip araçlarda kullanılabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

PPE araçlarının batarya boyutu ve dingil mesafesi ölçeklenebiliyor. Bu da farklı segmentlerde kullanım olanağı sağlıyor. Bununla birlikte, oldukça uzun bir dingil mesafesi ve çok kısa çıkıntılar hepsinin ortak noktası olacak. Bu, büyük tekerleklerle birlikte gerek tasarım, gerekse de işlev açısından mükemmel gövde orantılarını beraberinde getiriyor. Yeni platformun yansıması olarak, gelecekteki PPE modelleri yolculara her iki koltuk sırasında daha geniş bir iç mekan ve daha fazla bacak mesafesi anlamına gelen uzun dingil mesafesine sahip olacak. Bu, tüm segmentlerde önemli bir avantaj. Ayrıca, bir şanzıman ve şaft tünelini olmadığından elektrikli araçlar genelde daha fazla yaşama alanı sunuyor.

Ancak şanzıman ve şaft tünelini olmasa da, Audi müşterilerinin markanın alametifarikası olan quattro sürüş sisteminden vazgeçmesi gerekmiyor. Gelecekteki PPE modelleri, isteğe bağlı olarak dört tekerlekten çekiş sağlamak ve sürüş dinamikleri ile enerji verimliliği arasında mükemmel bir denge sağlamak üzere ön ve arka akslarda elektronik koordinasyonlu elektromotorlu versiyonlar içerecek. Ayrıca, e-tron ailesi minimum tüketim ve maksimum menzil için optimize edilmiş temel versiyonlar da içerecek. Bu durumda tahrik, arka akstaki bir elektromotorla sağlanacak.

Model batarya verileri ile de iddialı

Audi A6 Avant e-tron concept’inin güç-aktarma teknolojisinin ve gelecekteki tüm PPE modellerinin kalbini 800 voltluk şarj teknolojisi olacak. Daha önceki Audi e-tron GT quattro gibi, bu da bataryanın hızlı şarj istasyonlarında çok kısa sürede 270 kW’a kadar şarj edilmesini sağlıyor. Bu devrim niteliğindeki teknoloji, PPE ile ilk kez yüksek hacimli orta sınıf ve üst segmentlere girecek.

Böylece A6 Avant, sadece geniş bagajıyla değil, iki anlamda da depolama şampiyonu olacak. PPE teknolojisi, içten yanmalı motorla çalışan araçlar için gereken yakıt ikmali süresine yakın şarj sürelerine olanak tanıyor. Batarya, 300 kilometrenin üzerinde menzil sağlamak üzere sadece 10 dakikada şarj edilebiliyor. Ayrıca Audi A6 Avant e-tron concept’in 100 kWsa bataryası yüzde 5’ten yüzde 80’e kadar 25 dakikadan daha kısa bir sürede şarj edilebiliyor.

Sonuç olarak Audi, yüksek hacimli B ve C segmentleri aracılığıyla portföyündeki elektrikli araç yelpazesini etkin bir şekilde genişletebilir. Ayrıca ölçek ekonomileri, üst sınıf teknolojilerinin ve farklı model versiyonlarının geniş bir model yelpazesine dahil edilmesini sağlayacak.

Audi A6 Avant e-tron concept yanında bu da ilginizi çekebilir: Çok ses getiren yarı insansı robot Ameca