reklamı kapat

POPÜLER

Gizli emisyon olarak nitelendirilen fren tozuna iki katına varan çözüm: Bosch iDisc 2.0

Araçların fren ve lastiklerinden doğan partiküllerin ateşlediği gizli emisyon üzerine çalışmalar yürüten Bosch, iDisc 2.0 ile başarı oranını katlamayı başardı.

Hava kirliliğinin ulaştığı ciddi boyutlar doğrultusunda son üç yılda patlamaya yapan elektrikli otomobillerin, yatırım kısmında elde ettikleri bu hızlı yükselişle ilgili geçtiğimiz günlerde sizlerle bir analiz yazısı paylaşmıştık. Çıkış amacı itibarıyla çevre dostu ulaşımın hedeflendiği bu araçların, günümüz şartlarında bölgeden bölgeye değişmekle birlikte içten yanmalı otomobiller kadar zarar verici olabildiğin gözlemlenmekte. Karbon salınımı konusunda her geçen gün daha da iyi hale getirilmeye çalışılan içten yanmalı motorların dışında, konuyla ilgili atlanılmaması gereken bir temel etmen daha var; Fren tozları! Pek fazla bilinmese de hava kirliliğinde hatırı sayılır pay sahibi olan fren diskleri, beraberinde tedarikçileri bu konuda harekete geçmeye teşvik ediyor. Bu konuda uzun süredir ciddi Ar-Ge süreci yürüten Bosch geçtiğimiz yıllarda kullanıma sunduğu iDisc fren disklerinin ikinci versiyonuyla çok ciddi bir adım atıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

iDisc 2.0 versiyonuyla birlikte, geleneksel fren disklerinin meydana getirdiği hava kirliliğini yüzde 90‘a kadar azaltma iddiasıyla yola çıkan Bosch, ürünün geleceğiyle ilgili oldukça umutlu. Araç kullanımı ile ilgili oluşan emisyon partiküllerinin yüzde 32’sine frenler ve lastiklerin neden olduğunu belirten Bosch yönetim kurulu üyesi Dr. Dirk Hoheisel; “Bosch’un havayı temiz tutmaya çalıştığı tek yer motor kapağının altı değil. iDisc fren disklerinin 2.0 versiyonu. Bu ürün muazzam bir pazar potansiyeline sahip.” diyerek iDisc’in aynı zamanda frenlerin yıpranma ve aşınmasını azaltarak sürüş güvenliğine de yardımcı olduğunu belirtti.

Geleneksel dökme demir üzerine meydana getirilen fren diskine dayanan iDisc’te, sistemlerin sürtünme yüzeyi kaplanmadan önce mekanik, termal ve galvanik olarak işleme alınıyor. Fiyat açısından bakıldığında, normal bir dökme demir diskten yaklaşık üç kat daha pahalı olan iDisc, seramik fren diskinden ise üç misli daha ucuz durumda. Disklerin fren performansının ise şu aşamada seramiklere oranla bir adım gerisinde. Üretim hacminin artırılmasıyla birlikte fiyatın da daha uygun hale getirilmesi beklenen sistemin, fren disklerine olan talebin dünya genelinde 330 milyon adedi aşmasından ötürü kısa vadede çok daha ulaşılabilir olması bekleniyor.