reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen Shell

Volkswagen, Bosch ve Shell üçlüsünden düşük karbonlu yenilenebilir benzin

 - Güncelleme: 18 Mayıs 2021 13:57

Dizel sonrasında benzin için de daha yenilenebilir seçeneği geliştiren Volkswagen, Bosch ve Shell üçlüsü yüzde 20 oranında iyileşme vadediyor.

Yenilenebilir düşük karbonlu yakıt çeşitleri için bir süredir ortak çalışma yürüten Bosch, Shell ve Volkswagen, R33 Blue Diesel’in ardından yeni bir alternatifi daha bu yakıtlar arasına ekledi. Blue Gasoline isimli yeni yakıt, yüzde 33’e kadar yenilenebilir yakıt içeriyor ve kuyudan tekere karbon emisyonunda kilometre başına en az yüzde 20 azalma sağlıyor. Bu, 1.000 adet Golf 8 1.5 TSI’dan oluşan bir filonun, her bir aracın yılda 10.000 kilometre yol gideceği varsayımıyla, yılda toplamda 230 tondan fazla karbondioksit tasarrufu sağlayabileceği anlamına geliyor.

Bosch

Volkswagen araçları sonrasında Bosch kendi alanlarında Blue Gasoline’ geçiyor

Shell, onaylı dengeleme düzenlemeleri yoluyla Blue Gasoline kullanımından kaynaklanan karbon emisyonlarını da dengeleyecek. Yakıtın Almanya’dan başlayarak 2021 yılı içerisinde dolum istasyonlarında sunulması planlanıyor. Pompa fiyatının ise Shell V-Power gibi seçkin yakıtların fiyat aralığında olması hedefleniyor. Blue Gasoline yakıtı, EN 228/E10 standardına uymakla birlikte depolama kararlılığı ve kaynama davranışı gibi önemli parametreler konusunda standardı aşmasıyla dikkat çekiyor. Blue Gasoline’in yüzde 33’e kadar yenilenebilir yakıt, Uluslararası Sürdürülebilirlik ve Karbon Sertifikası (ISCC) sistemi tarafından onaylı biyokütle bazlı neft ve etanolden oluştuğunu görüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bosch, Mayıs 2021’de Schwieberdingen tesisiyle başlamak üzere Blue Gasoline’yi şirketin dolum istasyonlarında kullanmaya başlayacak. 2021’in ilerleyen günlerinde ise yakıtın Feuerbach ve Hildesheim tesislerindeki dolum istasyonlarında kullanıma girmesi planlanıyor. Şirkete göre, yenilenebilir düşük karbonlu ve karbon nötr yakıtlar elektromobilitenin yerini almıyor, ancak onu tamamlıyor. Prensipte bu yakıtların kullanımı, özellikle elektrifikasyon konusunda net ve ekonomik bir seçeneği olmayanlar da dahil tüm ulaşım araçlarında mantıklı olacak. Gemi ve uçaklara ek olarak, ağır vasıtalar ve mevcut araçların yanı sıra günümüzde yollarda olan veya önümüzdeki yıllarda geliştirilecek olan içten yanmalı motorlu veya hibrit güç aktarım mekanizması sistemli tüm araçlar için de bu durum geçerli.

İlginizi çekebilir

Opel Corsa-E