reklamı kapat

POPÜLER

Google

Google, arama sonuçlarına mavi onay rozetleri koymak istiyor

İnternet devi Google, bugün ortaya çıktığı kadarıyla arama sonuçlarına mavi onay rozetleri koymak istiyor.

Google, arama sonuçlarında çıkan şirket sayfalarının başlığına doğrulanmış mavi onay rozetleri koymak istiyor ve bunun için aktif olarak testler yapmaya başladı. Bu sayede kişilerin zararlı/sahte sitelere girmesini engellemeyi amaçlayan şirket, bu konuda The Verge’e verdiği demeçte şunları söyledi: “Alışveriş yapanların çevrimiçi ortamda güvenilir işletmeleri belirlemelerine yardımcı olacak özellikleri düzenli olarak test ediyor ve şu anda belirli işletmelerin yanında onay işaretleri gösteren küçük bir deneme yürütüyoruz.” Bu sistemin yakında geniş çaplı olarak kullanıma sunulması bekleniyor. Google dün akşam da önemli duyurular gerçekleştirdi. Eğer kaçırdıysanız Google tarafından geçtiğimiz saatlerde ilk olarak “Lens” için bir duyuru yapıldı. Artık fotoğraf yanında video ile arama da yapabilen Lens altyapısı, yüklenen içerikle alakalı sesli olarak sorulan sorulara da cevap vermeye başladı. Bu sistem bugün Android ve iOS’ta Search Labs üzerinden kullanıma sunuldu. Lens gelişmesine ek olarak bugün yapay zeka destekli arama sonuçlarına reklamları getirdiğini duyuran şirket, belirli aramaları yapay zekadan yardım alarak organize etmeye/düzenlemeye de başladı.

Bu özellik ilk aşamada ABD’deki kullanıcılar için mobil sürümde açıldı ve sadece tarifler ile yemek fikirleriyle ilgili aramalara getirildi. Circle to Search arama altyapısının 150 milyondan fazla Android cihaza ulaştığını aktaran Google, bu sistemin Shazam benzeri müzik bulma özelliği kazandığını da duyurdu. Google’ın bugün akılı yürütme yeteneğine sahip olan, yani OpenAI’ın “o1-preview” modeline rakip bir yapay zeka sistemi üzerinde çalıştığı da gündeme geldi.

Google yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu

İLGİLİ HABERLER