Apple’ın tartışmalara neden olacağını düşündüğümüz abonelik sistemini duyurmasının ardından Google da kendi servisi Google One Pass’i duyurdu. Yayıncıların kendilerine ait çevrim içi içerikleri web üzerinden ve mobil uygulamalar aracılığıyla satabilmesini sağlayan One Pass, Google’ın mevcut ödeme sistemi Google Checkout’u kullanıyor. Google sözcüsü Jeannie Hornung konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada asıl amacın, yayıncıların belli bir ücret karşılığında sunmak istedikleri içeriklerinden kolay bir şekilde para kazanmaları; okuyucuların ise hiçbir cihazla kısıtlı kalmadan satın aldıkları içeriği okuyabilmeleri olduğunu söyledi. Dijital medya analisti James L. McQuivey de Google’a ait bu girişimin Apple’a bir meydan okuma olduğu ve endüstrinin Apple karşısında bir alternatif bulunduğunu görmesi açısından önemli olduğu görüşünde.
Dünkü haberde de değindiğimiz gibi Apple, iPad üzerinden yapılacak içerik aboneliklerinden yüzde 30 pay alacağını duyurdu. Google ise bu noktada çok daha makul olan yüzde 10 teklifini sunuyor. Şayet yayınıcılar (şu an için yalnızca online gazete ve dergiler kullanabiliyor) One Pass servisini tercih ederse Google kendilerine içerik satın alan kullanıcıya ait isim, posta kodu ve e-posta adresi bilgisini de gönderecek. Tabii kullanıcıların bu bilgilerin paylaşılmamasını tercih etme hakları da var.
Google’ın da içerik aboneliği alanına girmesiyle Apple ve Google arasında yeni bir rekabet alanı da doğmuş oldu. İlerleyen dönemde yayıncılar fazla pay vererek Apple’da kalmayı mı yoksa daha az kesintiyle ama Apple cihazlarından mahrum kalarak Google’da mı kalmayı tercih edecek göreceğiz.