reklamı kapat

POPÜLER

Google

Google, yapay zeka üretimi fotoğraf ve müziklere gizli filigran eklemenin yolunu buldu

 - Güncelleme: 16 Kasım 2023 17:16

İnternet devi Google, bugün öğrendiğimiz kadarıyla yapay zeka üretimi fotoğraf ve müziklere gizli filigran eklemenin yolunu buldu.

Google, yapay zeka üretimi fotoğraf ve müziklere gizli filigranı, üretken yapay zeka altyapısının son dönemde oluşturduğu istenmeyen riskler nedeniyle eklemek adına çalışıyor. Hem telif hem de yasa dışı taklitler üzerinden oluşan sorunları çözmeye yönelik bu altyapı, Google’ın yapay zeka konusunda çalışan şirketi DeepMind’ın elinden çıkıyor ve SynthID adı verilen bir araç etrafında toplanıyor. SynthID, fotoğraf tarafında bir düzenleme ile silinemeyecek şekilde görünmez bir piksel seviyesi imza oluşturuyor. Bunun fotoğraf kalitesini kesinlikle bozmadığı ve düzenlemeleri etkilemediği aktarılıyor. Video tarafında ise yapay zeka tarafından oluşturulan içeriklere, normalde kesinlikle duyulamayan bir filigran katmanı ekleniyor. Bunun örneğini yukarıdaki video ile gözler önüne seren Google, bu konuda çalışan tek isim de değil. Meta gibi devler üretken yapay zeka içerikleri tespit etmek adına farklı sistemler geliştiriyor, bunlar gelecek için büyük önem arz ediyor.

Yapay zeka merkezli ses hırsızlığı son dönemde sık sık dikkat çekiyor. Örneğin geçtiğiniz ay dünyaca ünlü oyuncu Scarlett Johansson, sesini izinsiz kullanan şirkete dava açmıştı. Yapay zeka sadece görsel değil işitsel tarafta da mucizeler yaratıyor. Bu durum maalesef izinsiz gerçekleştirilen kötüye kullanımlara da aracılık edebiliyor, bunlardan birisinin merkezinde de Scarlett Johansson yer alıyor.

Ortaya çıktığı kadarıyla “Convert Yazılım Limited Şirketi” tarafından hazırlanan buradakiLisa AI: 90s Yearbook & Avatar” uygulaması için 22 saniyelik bir reklam hazırlanmış ve bunda, Johansson’un adı yanında gerçek ile yapay zeka tarafından üretilen klon sesi izinsiz olarak kullanılmış.

Johansson’un kesinlikle bir bağlantısının olmadığı bu reklam için sürpriz olmayacağı üzere yasal bir adım atılmış. Açılan dava kapsamında bu reklamı üreten firmanın ciddi bir ceza alması bekleniyor, bu tarz davaların herkese örnek olması gerekiyor. Yapay zeka üretimi de olsa belirli içeriklerin kopyalanması ciddi sorunlar doğrulabilir.

Google haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu