reklamı kapat

POPÜLER

Her sezon daha ileriye; Scuderia Ferrari, SF21’i Tanıttı

Her sezon daha ileriye: Scuderia Ferrari, SF21’i Tanıttı

Scuderia Ferrari, 2021 Formula 1 sezon için hazırlanan SF21’i tanıttı. Geçmişi unutmadan; gelecek bakış açısıyla hazırlanan 2021 yarış otomobilinde iki farklı kırmızı tonunu harmanlayan bir dış görünüm uygulandı.

Scuderia Ferrari, Mission Winnow’un bu sezon yarışacak olan yarış otomobili SF21, lanse edildi. Değerlendirmesine, “Aracın arka kısmı, Ferrari 125 S’nin bordo kırmızısını anımsatıyor.” diyerek başlayan Takım Patronu Mattia Binotto “Ancak kokpite doğru ilerledikçe aracın rengi yavaş yavaş son yıllarda kullandığımız modern kırmızıya dönüşüyor. Bizi son derece zorlu bir sezon bekliyor. Ancak bu görünüm sayesinde görsel olarak geçmişten gelen gücümüzle, geleceğe umutla yürüyoruz.” diye konuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda yarışmak için Maranello’da üretilen 67’nci otomobil olan SF21, geçen sezonda yarışan SF1000’in evrimi olarak da lanse edildi. FIA ve F1 yönetimi takımların 2021 sezonu için, geçtiğimiz yılın etkilediği COVID-19 nedeniyle, 2020’de kullanılan araçların şasilerinin korunması ve değişiklik yapılacak alanların sınırlanması kararını almıştı. Yönetmeliğin gereği olarak, SF21’de; 2020 yılındaki şasi yer alırken tamamen yeni bir motor kullanıldı. Aracın arka kısmındaki aerodinami iyileştirildi. Takım böylece değişiklik yapma hakkını bu iki alanda kullanmış oldu.

 Scuderia Ferrari SF21’nin teknik özellikleri

Motor: 065/6

Hacim: 1600 cc

Maksimum devir: 15.000 d/d

Aşırı besleme: Tek turbo

Yakıt akışı: 100 kg/saat maksimum

Konfigürasyon: V6 90°

Çap: 80 mm

Strok: 53 mm

Supap adedi: silindir başına 4 supap

Enjeksiyon: 500 bar direkt enjeksiyon

Ferrari cephesinin ERS Sistemi

Konfigürasyon: Elektromotorlu jeneratör ünitesi ile hibrit enerji geri kazanım sistemi

Batarya kiti: 20 kg ağırlığa sahip lityum-iyon batarya

Batarya kiti maksimum kapasitesi: 4 MJ

MGU-K maksimum güç: 120 kW (161 HP)

MGU-K maksimum devir: 50.000 d/d

MGU-H Maksimum devir: 125.000

Otomobil

Toplam ağırlık- soğutma sıvısı, yağ ve sürücü dahil 752 kg.

Kokpit etrafında halo koruma ünitesiyle birlikte karbon fiber ve petek şeklinde kompozit malzemeden üretilen şasi.

Karbon fiberden yapılmış gövde ve koltuk.

Hidrolik tork konvertörlü arka diferansiyel.

Önde ve arkada Brembo karbon fren diskleri.

Arka frenlerde elektronik fren sistemi.

8 ileri ve bir geri vitesli uzunlamasına monte edilmiş Ferrari şanzımanı.

Push-rod ön süspansiyon, pull-rod arka süspansiyon.

13 inçlik ön ve arka jantlar

İlginizi çekebilir

İlk kez asfalta indi; 1 milyon doları geçen fiyatıyla GT-R50 Goodwood Hız Festivali’nde!