reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 ile gelecek tavan entegreli güneş paneli menzile ne kadar katkı yapacak?

Hyundai Ioniq 5, rakiplerinden kendisini ayıracak olan güneş paneli desteğiyle dikkat çekmeye devam ederken verimliliği de yukarıya taşıyor.

Tanıtımının üzerinden geçen 1 haftalık zaman diliminin ardından hala gündemdeki yerini koruyan Hyundai Ioniq 5, henüz asfalta çıkmadan bile güçlü mesajlar vermeye başladı. Güney Koreli üreticinin elektrikli otomobilleri için oluşturduğu alt markasının ilk modeli olmasıyla da kendinen sonra gelecekler için referans niteliği taşıyan Ioniq 5, pek çok noktasıyla ilgi çeken niteliklere sahip. Kullanıcının dikkatini en başta retro tasarımıyla çeken otomobilin altyapı ve donanım elemanları da özel ilgiyi hak ediyor. Tüm parçalar arasında kullanıcıların en fazla dikkatini çeken bölümler arasında şüphesiz tavana entegre edilen güneş panelleri var. Ioniq 5’e opsiyonel olarak ek ücret karşılığında eklenebilecek olan bu panellerin menzile olan katkısıysa şimdilik teyide muhtaç bölümlerden. Masada görünen rakamlar ise uzun kullanımda sürücüleri tatmin edecek sonuçların elde edilebileceğini gösteriyor.


Hyundai Ioniq 5 güneş panel sistemi yılda 2.000 kilometre ek menzil sağlayabilir

Resmi tanıtımla birlikte ilgi gören bu özellik aslında sürpriz bir gelişme değil. Aracın prototip test sürecinden beri böyle bir reçetenin geleceğiyle ilgili detaylar kendisini göstermeye başlamıştı. Şu anda somut olarak karşımızda duran bu önemli parçanın başarıya ulaşması için şüphesiz fiyat/performans bazında rakamlar sunması gerekiyor ki beklentiler bu opsiyonun pek de ucuz olmayacağı yönünde. Panelin bataryayı tek başına büyük oranda dolduracak konumda olmadığını biliyoruz. Bu noktadaki beklentiler daha çok genel sürüş içerisinde destek rolü niteliği üzerine şekilleniyor. Hyundai kanadından gelen detaylar ise yılda 2.000 kilometre gibi bir menzilin güneş paneli üzerinden yakalanabileceğine işaret ediyor ki bu da hiç de fena sayılmayan bir destek demek.


Otomobil meraklıları aslında Hyundai’nin güneş paneli entegrasyonuna çok yabancı olmadığını anımsayabilir. Geçtiğimiz süreçte tanıtılan üçüncü nesil Sonata Hybrid’de de benzer bir opsiyon kullanıcıların beğenisine sunulmuştu. Marka tarafı verilerinde, pazarda satışta olan benzer güneş panellerinin yüzde 16 olan verimlilik ortalaması Sonata Hybrid’te yüzde 22 olarak açıklanmıştı. İyi bir güneş ışığında 200Wh’a kadar elektrik üretimi sağladığını bildiğimiz Sonata Hybrid’deki bu panelin araca yıllık etkisi ortalamada 1.300 kilometre olarak verildi. Bizi bekleyen Ioniq 5 için gündemde olan 2.000 kilometre/yıl değerinin resmiyete kavuşmasıyla birlikte de panel teknolojisinde ve kapasitesinde daha iyi sonuçların yakalandığını anlayabiliriz.


Hyundai Ioniq 5 hızlı şarj altyapısıyla Porsche Taycan’a meydan okuyor

Ioniq 5’in E-GMP platformu, hem 400 V hem de 800 V şarj altyapılarını destekliyor. Platform, ek bileşenlere veya adaptörlere ihtiyaç duymadan 400 V şarjın yanı sıra standart olarak 800 V şarj özelliği de sunuyor. Porsche Taycan’da da var olan 800 V desteğinin özellikle altını çizmek gerek. Açıklanan verilerde aracın 350 kW’lık bir şarj cihazıyla beraber yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebildiğini görüyoruz. 100 km menzil elde etmek için aracı sadece beş dakika şarj etmeleri gerekiyor. Araçta elektrikli bisikletleri, scooterları veya elektrikli kamp ekipmanlarını şarj edebilecek bi deneyim de mümkün olacak.

İlgili video