reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq 5

Hyundai Ioniq 5 için satışa sunulmadan rekor talep

Elektrik yarışında son dönemlerin en iddialı isimlerinden olan Hyundai Ioniq 5, marka tarihine geçen bir taleple umut vadediyor.

Hyundai’nin elektrikli otomobil ürün gamını temsil edecek olan Ioniq markasının ilk modeli Ioniq 5 ile tanışmamızın üzerinden yaklaşık 1 hafta geçti. Teknik özelliklerinin yanında retro tasarımıyla büyük beğeni toplayan otomobile olan ilgi tanıtımla birlikte katlanarak devam ediyor. “Project 45” konseptinin seri üretime taşınmış versiyonu olarak da bildiğimiz Hyundai Ioniq 5 ile ilgili kaynaklardan gelen yeni bilgiler satışlar için şimdiden umut vadediyor. Gündeme yansıyan son gelişmelere göre sadece Avrupa merkezli olarak 235 bini geçen bir talep, markanın önünde duruyor. Bu değer yeni bir Hyundai için toplanan talepler arasında da rekor niteliğinde.


Öne çıkanlarıyla Hyundai Ioniq 5

İlk 3.000 adetlik üretimi özel versiyon niteliği taşıyacak olan Ioniq 5 için açılan rezervasyonların, 24 saat içerisinde bu rakamı üç katlaması da var olan ilginin boyutunu net şekilde gösteriyor. Süreçle ilgili açıklamalarda bulunan markanın Avrupa Sorumlusu Andreas-Christoph Hofmann; “Ioniq 5; ultra hızlı şarjı, menzili ve daha birçok özelliğiyle Avrupalı müşteriler için çekici olduğunu kısa sürede kanıtladı.” ifadelerine yer verdi. Hyundai karşımıza çevre dostu olduğu kadar performanslı bir elektrikli otomobil çıkartmaya hazırlanıyor. Kullanıcılar, 58 kWh veya 72,6 kWh olmak üzere iki pil paketi seçeneğini tercih edebiliyor. Ayrıca, yalnızca arka motorlu veya hem ön hem de arka motorlu olmak üzere iki elektrikli motor opsiyonu arasından seçim yapabiliyor.


Ioniq 5, iki tekerlekten çekiş ve 72,6 kWh pil kombinasyonuyla da ortalama olarak 470-480 km arası bir menzile ulaşabiliyor. Tüm opsiyon seçeneklerinde 185 km/s’lik azami hıza ulaşabilen otomobil, elektrik motor opsiyon listesinin en üst seviyesinde 301 beygir güç ve 605 Nm tork değerlerini sunabilecek niteliklerde. Modelin en iyi oranda 0 ‘dan 100 km/s hıza 5,2 saniyede çıkabilmesi de dikkat çekiyor. Ioniq 5’in E-GMP platformu, hem 400 V hem de 800 V şarj altyapılarını destekliyor. Platform, ek bileşenlere veya adaptörlere ihtiyaç duymadan 400 V şarjın yanı sıra standart olarak 800 V şarj özelliği de sunuyor. Açıklanan verilerde aracın 350 kW’lık bir şarj cihazıyla beraber yalnızca 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj edebildiğini görüyoruz. 100 km menzil elde etmek için aracı sadece beş dakika şarj etmeleri gerekiyor. Modelle ilgili merak ettiğiniz tüm detaylara haberimizden ulaşabilirsiniz.

İlgili video