Hyundai IONIQ 6 N, temmuz ayında görücüye çıkarılacak
Tamamen elektrikli spor otomobil modeli Hyundai IONIQ 6 N, resmi açıklamaya göre temmuz ayında görücüye çıkarılacak.
Önümüzdeki ay düzenlenecek Goodwood Festival of Speed kapsamında tanıtılacağı açıklanan Hyundai IONIQ 6 N, şirketin paylaştığı yeni fotoğraflara göre çift rüzgârlıkla geliyor. IONIQ 5 N’deki gibi çift motor üzerinden 641 beygir güç sunması beklenen tamamen elektrikli IONIQ 6 N, yapay motor sesi, yapay devir kesici ve yapay vites geçişleri sunacak. İçten yanmalı motorun ruhuna sahip olmasa da, kullanma şansı yakalayan herkesin yüzünü güldürmeyi başaran IONIQ 5 N kadar eğlenceli olacağı düşünülen IONIQ 6 N, kesin olmamakla birlikte Türkiye’de de satılabilir. 12 Haziran itibarıyla standart IONIQ 6’nın Türkiye fiyatı 1 milyon 878 bin TL seviyesinde yer alıyor. IONIQ 5 ise 1 milyon 881 bin TL’ye satılıyor. IONIQ 5 N içinse tam 5 milyon 330 bin TL’yi gözden çıkarmak gerekiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Marka tarafından Türkiye’ye getirilen en son elektrikli INSTER olmuştu. 1,3 milyon TL satış fiyatına sahip INSTER’in Cross versiyonu da Türkiye’ye getirilecek. Türkiye’ye ilk etapta Advance versiyonu ile getirilen INSTER’ın yukarıda gördüğünüz arazi odaklı “Cross” versiyonu, Hyundai Türkiye’nin açıklamasına göre yılın ikinci yarısında satışa sunulacak. Peki INSTER Advance neler sunuyor? Bu konuda yapılan resmi açıklama şöyle olmuştu: “INSTER, standart olarak 11 kW’lık bir yerleşik şarj cihazıyla donatılmış. DC hızlı şarj cihazı kullanıldığında, INSTER yaklaşık 30 dakikada %10 ila %80 oranında şarj edebiliyor. INSTER’ın menzili ise 49 kWh bataryasıyla 360 kilometre (WLTP). DC hızlı şarj kapasitesi, uzun mesafelerde seyahat ederken kısa duraklamalara olanak tanıyor. Araç, özellikle daha soğuk iklimlerde şarj performansını artıran bir batarya ısıtma sistemiyle donatılmış. Yüksek verimli ısı pompası, enerji kullanımını optimize ederek aracın genel performansına ve menziline katkıda bulunuyor. Otomobil, 84,5 kW (115 PS) güç üretirken tek bir motorla hareket ediyor ve maksimum tork değeri ise 147 Nm. Aracın 100 km’deki ortalama enerji tüketimi ise 15,3 kWh olarak veriliyor.
INSTER, McPherson destekli ön süspansiyon ve birleştirilmiş burulma kirişli arka aks ile hassas bir sürüş sunuyor. Bu sistem, rahat kullanım için Kolon tipi Motor Tahrikli Hidrolik Direksiyon ile tamamlanmış. Araç, engebeli yollarda, hız tümseklerinde ve otoyollardaki bozuk zeminde darbeleri emerek dengeli ve keyifli bir sürüş sunuyor. Buna ek olarak INSTER, güç dağıtımı, otomatik tutma, tam durma özellikli akıllı hız kontrolü ve adaptif rejeneratif frenleme gibi gelişmiş özellikler sunuyor. Güçlendirilmiş gövde sızdırmazlığı ve kalın kapı camı gibi gelişmiş yalıtım donanımları da yol gürültüsünü ve titreşimleri önemli ölçüde azaltıyor. INSTER, tam kapalı arka tampon ve aktif hava kapağı gibi aerodinamik iyileştirmelerle 0,309’luk bir sürtünme katsayısına ulaşıyor. Geniş bir iç mekanla dikkat çeken INSTER, güvenli ve kaliteli sürüş sunmak için gelişmiş bir pil ve elektrik motor teknolojisiyle üretiliyor. Diğer Hyundai ve IONIQ modellerinde de olduğu gibi hızlı şarj alt yapısı sunan INSTER, WLTP normlarına göre birleşik olarak 360 km kadar bir menzil vaat ediyor. Bu menzille birlikte kendi segmentindeki en iyi değeri sunan INSTER, çevre dostu olmasıyla da gelecek nesillere temiz bir dünya bırakmak için sorumluluğu elden bırakmıyor.”